سوریه: ایرادات جدی در گزارش‌های سازمان منع تسلیحات شیمیایی وجود دارد/غرب دخالت می‌کند

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل تاکید کرد، ایراداتی جدی و نقض‌های بزرگی در گزارش‌های هیات حقیقت‌یاب سازمان منع سلاح‌های شیمیایی درباره سوریه وجود دارند.

به گزارش خبرآنی، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، بسام صباغ، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل در نشست شورای امنیت اظهار کرد: ایراداتی جدی، نقض‌هایی بزرگ و دستکاری‌هایی در گزارش‌های هیات حقیقت‌یاب سازمان منع سلاح‌های شیمیایی درباره سوریه وجود دارند.

صباغ گفت: اینکه واشنگتن از قبل از نتایج تحقیقات هیات اطلاع داشت، نشان‌دهنده دخالت برخی کشورهای غربی در عملکرد این هیات برای اعمال فشارهای سیاسی به سوریه است.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل افزود: دبیرخانه فنی سازمان منع گسترش سلاح‌های شیمیایی باید به صورت حرفه‌ای فعالیت کرده و از استفاده از اطلاعات ناقص و نادرستی که برخی کشورهای متخاصم آنها را به ماده‌ای برای طرح اتهامات دروغ علیه سوریه تبدیل می‌کنند، خودداری کند.

او در ادامه بار دیگر اعلام کرد که سوریه استفاده از سلاح‌های شیمیایی را از سوی هر طرفی و در هر زمان و مکان و هر شرایطی محکوم می‌کند و کاملا با آن مخالف است.

همچنین این مسؤول سوری بر همکاری مثبت سوریه با سازمان منع سلاح‌های شیمیایی تاکید کرد و گفت: سوریه امیدوار است این سازمان روند کار خود را اصلاح کرده و به رویکرد فنی‌اش بازگردد.

خبرگزاری سانا به نقل از صباغ اعلام کرد: سوریه از تعهد شورای امنیت به قطعنامه شماره ۱۵۴۰ برای توقف در اختیار داشتن و استفاده تروریست‌ها از سلاح‌های شیمیایی و دیگر سلاح‌های کشتار جمعی حمایت می‌کند و به اجرای موثرتر این قطعنامه امیدوار است.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.