درخواست اتحادیه عرب برای حل دیپلماتیک بحران اوکراین

معاون دبیرکل اتحادیه عرب از جامعه جهانی خواست تا برای حل بحران سیاسی اوکراین و توقف این بحران و نه تشدید آن اقدامی اتخاذ کند.

به گزارش خبرآنی، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، حسام زکی، معاون دبیرکل اتحادیه عرب در جریان سخنرانی خود در نشست فوق‌العاده اتحادیه عرب خاطرنشان کرد: ما با نگرانی بسیار تحولات اوکراین و تبعات خطرناک انسانی و نظامی آن را دنبال می‌کنیم.

وی در ادامه افزود: ضروری است که به خاطر دستیابی به ترتیباتی مورد رضایت همگان بدون پناه بردن به گزینه نظامی اقدامات بیشتری اتخاذ و بیشتر تلاش کنیم زیرا این جنگ‌ها متاسفانه هزینه‌های بالا و غم فراوان به دنبال دارند.

معاون دبیرکل اتحادیه عرب همچنین اظهار کرد، همه کشورها و سازمان‌های دوستدار صلح باید فوراً برای توقف تنش‌ها و نه تشدید آنها، بازگرداندن راه گفت‌وگو و تلاش برای حل بحران از طریق دیپلماسی با هدف ممانعت از وخامت بیشتر اوضاع و توسعه جنگ تلاش کنند.

زکی از جامعه جهانی خواست با جدیت برای پایان یافتن بحران به شیوه سیاسی و دیپلماتیک تلاش کند و این بهترین راه برای بازگرداندن ثبات و برقراری امنیت برای تمامی طرف‌ها است.

در اولین ساعات صبح پنج‌شنبه ۲۴ فوریه، روسیه عملیات نظامی را در اوکراین آغاز کرد.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که این عملیات زیرساخت‌های نظامی اوکراین را هدف قرار داده است و غیرنظامیان در خطر نیستند. مسکو می‌گوید قصد سلطه بر اوکراین را ندارد، بلکه قصد دارد کی‌یف را خلع سلاح و تهدیداتش را متوقف کند.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه پس از اولین روز حمله کشورش به اوکراین اعلام کرد: "اگر این اقدام را انجام نمی‌دادیم با تهدید مواجه می‌شدیم و نمی‌دانم کشور ما پس از آن چگونه ادامه می‌داد".

وی تاکید کرد تمام تلاش‌های روسیه برای دستیابی به توافق بر سر عدم گسترش ناتو با شکست مواجه شده است.

مصر روز یکشنبه خواستار برگزاری نشست فوری اتحادیه عرب برای رایزنی در خصوص بحران اوکراین شد.

وزارت خارجه مصر با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، مصر خواستار برگزاری نشست فوق‌العاده اتحادیه عرب در سطح نمایندگان با هدف رایزنی در خصوص تحولات کنونی اوکراین است.

 انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.