افزایش ظرفیت ذخیره‌سازی گاز ترکیه تا 10میلیارد مترمکعب در 2023

به‌گزارش پایگاه خبری خبرآنی به نقل از دیلی صباح، ترکیه در حال افزایش ظرفیت ذخیره‌سازی گاز طبیعی خود است.
فاتح دونمز، وزیر انرژی و منابع طبیعی ترکیه اعلام کرد کل ظرفیت دو تاسیسات ذخیره‌سازی گاز طبیعی زیرزمینی ترکیه در سیلیوری و دریاچه توز تا سال آینده میلادی به 10 میلیارد مترمکعب می‌رسد.
دونمز این اظهارات را در دیدار از تاسیسات زیرزمینی ذخیره‌سازی گاز طبیعی سیلیوری، اولین تاسیسات ذخیره‌سازی گاز ترکیه تحت مالکیت شرکت خط لوله نفت این کشور بیان داشت.
وی همچنین از پلتفرم حفاری در ساحل سیلیوری بازدید کرد تا نحوه کار برای افزایش ظرفیت ذخیره‌سازی گاز طبیعی در این منطقه را بررسی کند.

دونمز در گفت‌وگو با خبرنگاران تاکید کرد این تاسیسات زیرزمینی ذخیره‌سازی گاز نقشی حیاتی در امنیت عرضه گاز طبیعی ترکیه دارند.
وی توضیح داد گاز طبیعی ذخیره‌شده در تابستان از طریق این تاسیسات طی روزهای زمستان که تقاضا بالاتر است به سیستم بازگردانده می‌شود تا تعادل عرضه و تقاضا حفظ شود.
وزیر انرژی و منابع طبیعی ترکیه گفت:«ما در ابتدا ظرفیت ذخیره‌سازی را از 2.8 میلیارد مترمکعب به 4.6 میلیارد می‌رسانیم. ظرفیت ذخیره‌سازی گاز طبیعی ما در دریاچه توز در حال حاضر 1.2 میلیارد مترمکعب است که تا سال آینده میلادی به 5.4 میلیارد می‌رسد. به‌این‌ترتیب کل ظرفیت این دو تاسیسات ذخیره‌سازی 10 میلیارد مترمکعب خواهد بود و ما حدود 20 درصد از گاز مصرفی خود در کشور را در این تأسیسات ذخیره می‌کنیم».
وی همچنین اشاره کرد تعداد پایانه‌های گاز طبیعی مایع هم همگام با ظرفیت ذخیره‌سازی افزایش یافته‌است.
انتهای پیام/55

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.