سفر وزیر اقتصاد رژیم صهیونیستی برای تقویت همکاری‌ها به مراکش

در سفر وزیر اقتصاد رژیم صهیونیستی به مراکش، یک توافقنامه اقتصادی-تجاری میان دو طرف به امضا رسید و قرار است این وزیر اسرائیلی با همتای مراکشی خود و دیگر مسؤولان مراکشی دیدارهایی داشته باشد.

به گزارش خبرآنی، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، مراکش و رژیم صهیونیستی یک توافقنامه همکاری اقتصادی و تجاری بی‌سابقه امضا کردند که مقامات اسرائیلی آن را توافقی تاریخی خواندند.

توافقنامه یاد شده در سفر اورنا باریوای، وزیر اقتصاد رژیم صهیونیستی به مراکش روز یکشنبه وارد این کشور شد، به امضا رسید.

این سفر که تا چهارشنبه ادامه دارد، اولین سفر کاری باریوای به مراکش از زمان ازسرگیری روابط دیپلماتیک میان رباط و تل‌آویو در دسامبر ۲۰۲۰ است.

قرار است وزیر اقتصاد رژیم صهیونیستی با نادیه فتاح، همتای مراکشی خود دیدار کرده و نشست‌هایی نیز با ریاض مزور، وزیر صنعت و تجارت و برخی از مسؤولان بخش‌های اقتصادی و تجاری شهرهای رباط، دار البیضا و مراکش داشته باشد.

دیوید گوورین، رئیس هیات دیپلماتیک رژیم صهیونیستی در مراکش توییت کرد: این سفر با هدف تقویت مشارکت دو کشور انجام شد.

قرار است باریوای از مجموعه‌ای از شرکت‌های اسرائیلی فعال در حوزه‌های نساجی و کشاورزی مراکش بازدید کرده و نیز در دیدار با تعدادی از بازرگانان مراکشی، آنها را به سرمایه‌گذاری در اراضی اشغالی تشویق کند.

وزارت اقتصاد رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای تاکید کرد: مراکش در حوزه‌های دیپلماتیک، اقتصادی و فرهنگی اهمیت بالایی برای اسرائیل دارد، روابط تجاری و اقتصادی میان ما وجود دارد اما محدود هستند و لازم است در آینده برای تحقق رفاه اقتصادی برای دو طرف تقویت شوند.

صادرات رژیم صهیونیستی به مراکش خدمات حمل‌ونقل، تولیدات لاستیکی و پلاستیک و فرآورده‌های شیمیایی و صادرات مراکش به اراضی اشغالی تولیدات نساجی، کشاورزی و خدمات حمل‌ونقل هستند.

مراکش که سال ۲۰۰۰ در پی آغاز انتفاضه دوم فلسطین روابط خود را با رژیم صهیونیستی متوقف کرده بود، دهم دسامبر ۲۰۲۰ توافقنامه‌ای را برای ازسرگیری روابط دیپلماتیک با این رژیم به امضا رساند و پس از امارات، بحرین، مصر، اردن و سودان، ششمین کشور عربی بود که روابط خود را با تل‌آویو به حالت عادی بازگرداند.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.