تهدید پلیس کانادا به بازداشت معترضان؛ دولت راه‌بندان را کار افراطگرایان می‌داند

پلیس پایتخت کانادا به منظور سرکوب اعتراضات سه‌هفته‌ای علیه محدودیت‌های کووید، به رانندگانی که همچنان کامیون‌هایشان را در مرکز شهر پارک کرده‌اند، هشدار داد یا آنها را جابجا کنند یا با بازداشت مواجه شوند.

به گزارش خبرآنی، به نقل از خبرگزاری رویترز، «استیو بل» رئیس پلیس موقت اتاوا، پایتخت کانادا متعهد شد که طی "روزهای آتی" کل این شهر و نواحی "اشغال شده" آن را پس بگیرد.

در همین حال «مارکو مندیسینو» وزیر امنیت عمومی فدرال کانادا، گروه‌های افراطگرا را به کمک به سازماندهی اعتراضات در اتاوا و در گذرگاه‌های مرزی با آمریکا متهم کرده و بار دیگر گفت که برخی از عوامل خواستار سرنگونی دولت لیبرال کانادا هستند.  

پلیس کانادا اطلاعیه‌هایی را با این مضمون در میان کامیون‌داران توزیع کرده است: همین الان باید این محوطه را ترک کنید. هر که خیابان‌ها را مسدود نگاه دارد، احتمالا بازداشت می‌شود.

همچنین پلیس برخی از صدها کامیونی که در شهر اتاوا ماندنی شده‌اند، جریمه کرد. برخی از تظاهرکنندگان اعلامیه‌ها را در توالتی که در مقابل یک کامیون قرار داده شده بود، می‌گذاشتند و برخی کامیون‌داران هم بر خلاف حکم دادگاه، بوق می‌زدند.

روز دوشنبه جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا قانون اضطراری کمتر از استفاده شده‌ را به جریان انداخت تا به دولت لیبرال او اختیارات بیشتری برای پایان دادن به این اعتراضات بدهد. برخی منابع به رویترز گفتند که نارضایتی از پلیس در پایان دادن به این اعتراضات در مرز با ایالات متحده و در پایتخت، ترودو را وادار ساخت تا این اختیارات ویژه را به جریان بیندازد.

به گفته وزیر امنیت عمومی فدرال کانادا، ارتباطاتی میان معترضان در اتاوا و اعضای یک سازمان راست‌افراطی که به تازگی بابت راه‌بندان مرزی در آلبرتا متهم شده‌اند، وجود دارد. براساس اعلام پلیس، ۱۳ تن بابت راه‌بندان در شهر کوتس و آلبرتا بازداشت شده و سلاح‌هایی توقیف شده است. چهار عضو این گروه هم به توطئه برای ارتکاب قتل متهم هستند.  

سخنگوی وزیر امنیت عمومی فدرال کانادا گفت که این مقام به گروه دایگولون (Diagolon) که یک شبکه کانادایی ضد نفرت است و به عنوان یک شبکه راست افراطی حامی تئوری‌های توطئه توصیف می‌شود، اشاره داشته است.  

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.