انفجار رالی داکار ناشی از بمب کنار جاده‌ای بوده است

یک منبع آگاه اعلام کرد، انفجاری که خودروی راننده فرانسوی در رالی داکار ۲۰۲۲ عربستان را هدف قرار داد، به احتمال زیاد ناشی از "یک بمب کنار جاده‌ای دست ساز" بوده است.

به گزارش خبرآنی، به نقل از سایت شبکه خبری روسیا الیوم، این منبع آگاه اعلام کرد، دادستانی کل کشور در پرونده‌های مبارزه با تروریسم به همراه محققان اداره کل امنیت داخلی و تکنسین‌های پلیس علمی و فنی به عربستان سفر کردند و توانستند از خودروی مورد هدف نمونه برداری کنند. 

منبع مذکور همچنین اعلام کرد، انفجاری که خودروی راننده فرانسوی در رالی داکار ۲۰۲۲ عربستان را هدف قرار داد، به احتمال زیاد ناشی از "یک بمب کنار جاده‌ای دست ساز" بوده است.

شبکه تلویزیونی RTL فرانسه به نقل از منابعی، اعلام کرد، در این خودرو بقایای مواد منفجره ناشی از یک وسیله انفجاری کشف شد که آثار آن در لاشه خودرویی که راننده آن به ویژه از ناحیه پا به شدت زخمی شده بود، پیدا شد.

منابع فرانسوی تاکید کردند که این رخداد یک حادثه نبوده، بلکه یک حمله با بمب بوده است، به رغم اینکه مقامات سعودی تاکید دارند آنچه اتفاق افتاده نتیجه یک حادثه رانندگی بوده است.

پیشتر دادستان‌های فرانسوی گفتند که تحقیقات "تروریستی" را درخصوص انفجار ۳۰ دسامبر در عربستان سعودی که طی آن یک خودروی شرکت کننده در رالی داکار مورد هدف قرار گرفته بود و راننده فرانسوی داخل خودرو به‌شدت مجروح شد،‌ آغاز کرده‌اند.

دادستان کل مبارزه با تروریسم فرانسه در بیانیه‌ای اعلام کرده بود: تحقیقات مقدماتی درخصوص چندین اقدام و تلاش به قتل در ارتباط با یک گروه تروریستی آغاز شده است و تمامی پنج سرنشین این خودرو از جمله راننده آن فرانسوی بودند.

این بیانیه جزئیات بیشتری در مورد انفجار جده که باعث شد فیلیپ بوترون، راننده آن خودرو، قبل از بازگشت به فرانسه به‌دلیل جراحات جدی پا در عربستان نیاز به جراحی پیدا کند، ارائه نکرد.

این مسابقه معروف که قبلا به‌ عنوان "پاریس-داکار" شناخته می‌شد؛ اکنون همان "داکار" نامیده می‌شود.

اما به‌دلیل تهدیدات امنیتی که در مسیر به شمال آفریقا وجود داشت، از سال ۲۰۰۹ در آمریکای جنوبی و از سال ۲۰۲۰ در عربستان سعودی برگزار شد.

انتهای پیام

برچسب ها :

انفجار داکار

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.