آیا قانون بکارگیری سلاح مانع از شلیک شهید رنجبر به قاتل خویش شد؟

به گزارش خبرنگار قضائی پایگاه خبری خبرآنی؛ چهارشنبه شب در شهرستان بیدزرد استان فارس، سرهنگ رنجبر در حین گشت‌زنی شبانه با یکی از ارازل و اوباش این منطقه درگیر می‌شود. فرد مجرم در این صحنه ضمن مجروح کردن سرباز وظیفه یا چاقو به سمت سرهنگ دوم رنجبر حمله‌ور می‌شود و این مأمور فداکار را به شهادت می‌رساند. فیلم‌های ثبت شده در زمان حادثه نشان می‌دهد شهید رنجبر اسلحه سازمانی خود را در دست گرفته اما به دلایلی از آن استفاده نمی‌کند. پس از انجام این عمل فجیع توسط مجرم و شهادت سرهنگ رنجبر، مقامات قضائی و قانونگذار و نیز فرمانده کل انتظامی کشور خواستار بازنگری در "بکارگیری سلاح توسط مأمورین نیروهای مسلح در موارد ضروری" شدند و نواقص این قانون را از جمله علل تردید نیروهای پلیس در استفاده از سلاح در مأموریت‌ها می‌دانند.

به گفته رئیس حقوقی و امور مجلس ستاد کل نیروهای مسلح، لایحه اصلاح قانون بکارگیری سلام توسط نیروهای مسلح از سال‌ها قبل آماده شده و در مجلس‌های دهم و یازدهم در کمیسیون امنیت ملی به تصویب رسیده و بعد از چند سال همچنان در نوبت صحن برای تصویب نهایی در خانه ملت است.

اما سؤال اینجاست؛ آیا قانون بکارگیری سلاح مانع از شلیک شهید رنجبر به قاتل خویش شد و نواقص این قانون اجازه نداد که این مأمور رتبه بالای نیروی انتظامی از خود دفاع کند؟

محمدعلی دُرریز، وکیل پایه یک دادگستری توضیحاتی درباره این قانون و نیز تأمین اقتدار واقعی قانون بر اساس قوانین و فرمایشات مقام معظم رهبری و همچنین علل احتمالی عدم استفاده شهید رنجبر از سلاح سازمانی خود بیان و در قالب ویدئوی کوتاهی منتشر کرده که فیلم زیر قابل مشاهده است:

قانون , پلیس | ناجا | نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران , مجلس شورای اسلامی ایران ,

انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.