به گزارش پایگاه خبری خبرآنی به نقل از راشاتودی، تولیدکنندگان برتر محصولات مصرفی در آمریکا پس از انتشار گزارش درآمد سه ماهه چهارم 2021 طی هفته جاری میلادی هشدار دادند که قیمت محصولات خود را بیش از آنچه که قبلاً در سال 2022 پیشنهاد شده بود، افزایش خواهند داد.
بر اساس این گزارش، شرکت کلروکس، تولیدکننده مواد شیمیایی خانگی، روز پنجشنبه اعلام کرد که قیمت 85 درصد از محصولات خود را تا اواسط سال افزایش خواهد داد و برای تعدادی از محصولات چندین بار افزایش قیمت را برنامه ریزی کرده است. این شرکت قبلاً قصد داشت فقط 70 درصد از محصولات خود شامل برنامه افزایش قیمت کند.
کوین جاکوبسن، مدیر مالی این شرکت، گفت: ما آماده هستیم تا در صورت لزوم قیمت گذاری بیشتری انجام دهیم. ما می خواهیم ببینیم که تورم در سال مالی جاری (که در 30 ژوئن به پایان می رسد) چگونه خواهد بود.
وی افزود که کلروکس در حال مذاکره فعال با خرده فروشان در مورد میزان و دفعات افزایش قیمت است و به "سطح شدید تورم هزینه" به عنوان دلیل افزایش قیمت اشاره کرد.
این شرکت همچنین پیشبینی درآمد کل سال خود را کاهش داد و یاکوبسن خاطرنشان کرد که رساندن حاشیه سود به سطوح قبل از همهگیری کرونا چندین سال طول میکشد.
شرکت هرشی، تولیدکننده شکلات نیز از افزایش قیمت در نیمه اول سال جاری میلادی خبر داد، در حالی که افزایش قیمتهای قبلی اتخاذ شده قبل از 31 مارس اجرایی میشود.
این شرکت همچنین پیشبینی بدبینانهای را برای سال 2022 ارائه کرد و مدیران اجرایی آن اعلام کردند که حاشیه سود ناخالص علیرغم افزایش قیمتها کاهش خواهد یافت.
انتهای پیام/