به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری خبرآنی؛ روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی اعلام کرد: برای بهبود فرآیندها با رویکرد کاهش مراجعات و افزایش رضایتمندی و ارائه خدمات غیرحضوری به مخاطبان، سامانه درخواست غیرحضوری و سیستم جامع کمیسیونهای پزشکی از ابتدای بهمن ماه سال جاری در سراسر کشور راهاندازی شد.
بر این اساس تمامی مراحل مربوط به اخذ درخواست شرکت در کمیسیون پزشکی موضوع ماده 91 قانون تأمین اجتماعی برای تعیین میزان ازکارافتادگی و معرفی بیمه شده به کمیسیون پزشکی به صورت غیرحضوری و الکترونیکی امکانپذیر شده است و نیازی به مراجعه به شعب برای درخواست این خدمت نیست.
بیمهشدگان برای ثبت درخواست غیرحضوری کمیسیون پزشکی میتوانند به نشانی es.tamin.ir مراجعه و پس از ثبتنام و دریافت رمز عبور به بخش امور بیمهشدگان مراجعه و با انتخاب گزینه ثبت درخواست کمیسیون پزشکی و کنترل و تایید اطلاعات هویتی و سوابق بیمهپردازی نسبت به تکمیل و بارگذاری مستندات درمانی اقدام تا از این خدمت برخوردار شوند.
واحدهای اجرایی سازمان تأمین اجتماعی نیز موظفند حداکثر ظرف مدت 10 روز به درخواست بیمه شده متقاضی ازکارافتادگی رسیدگی و در صورت احراز شرایط قانونی نسبت به معرفی بیمه شده به کمیسیون پزشکی اقدام کنند. واحدهای درمانی مسئول تشکیل کمیسیونهای پزشکی نیز میبایست در اسرع وقت نسبت به تشکیل جلسه کمیسیون پزشکی اقدام و نتیجه رای صادره را به بیمه شده اطلاع و در سامانه جامع کمیسیون پزشکی بارگذاری کنند.
لازم به ذکر است، تمام مراحل انجام کار از ثبت تقاضا، معرفی به کمیسیون پزشکی، نوبت دهی برای شرکت در جلسه کمیسیون پزشکی به صورت پیامک به بیمه شده اطلاع رسانی میشود، ضمن اینکه امکان مشاهده تمام مراحل انجام کار و همچنین مفاد رای صادره کمیسیون پزشکی و امکان اعتراض به آن نیز از طریق منوی"درخواستهای من" موجود درسامانه غیرحضوری برای متقاضی فراهم است.
همچنین نحوه استفاده از سامانه جامع کمیسیون پزشکی در قالب ویدئوی آموزشی و راهنمای کاربری در سامانه غیرحضوری تعبیه شده که بیمهشدگان میتوانند قبل از ثبت درخواست معرفی به کمیسیون پزشکی نسبت به مشاهده و مطالعه آن اقدام و در صورت نیاز به هرگونه راهنمایی با شماره 1420 مرکز ارتباطات مردمی تماس حاصل کنند.
انتهای پیام/