اوکراین به زمینه‌چینی برای اجرای عملیات ویژه در دونباس متهم شد

سخنگوی وزارت دفاع "جمهوری خودخوانده خلق لوهانسک" متعلق به شورشیان جدایی طلب شرق اوکراین گفت که ارتش اوکراین نیروهای عملیات ویژه را در خط تماس در منطقه دونباس مستقر کرده و در حال اجرای عملیاتهای شناسایی است.

به گزارش خبرآنی، پایگاه "لوهانسک اینفورم سنتر" به نقل از ایوان فیلیپوننکو، سخنگوی وزارت دفاع جمهوری خودخوانده خلق لوهانسک گزارش داد: سربازان مرکز عملیات ویژه "زاپاد" (مربوط به یگان هشتم نیروهای عملیات ویژه) وارد حوزه شهرک نوولوهانسکویه، در حوزه مسئولیت گردان دوم مکانیزه تیپ ۳۰ ارتش اوکراین شدند.

به گزارش خبرگزاری تاس، به گفته فیلیپوننکو، به غیر از آن همچنین نیروهای اوکراینی عملیات های شناسایی را در نزدیکی شهرک استانیتسا لوهانسکایا، از جمله با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین، انجام می دهند.

یان لشچنکو، رئیس نیروهای موسوم به شبه نظامیان خلق در جمهوری خلق لوهانسک، پیشتر گفته بود که نیروهای اوکراینی در حال آماده شدن برای دست زدن به حمله ای در دونباس هستند.

وضعیت در دونباس در ۹ ژانویه زمانی که نیروهای اوکراینی پس از یک آتش بس طولانی، گلوله باران در طول خط تماس را از سر گرفتند، به طرز چشمگیری بدتر شد.

از ۲۷ ژوئیه ۲۰۲۰ تدابیر مضاعفی برای کنترل آتش بس در امتداد خط تماس در دونباس به اجرا گذاشته شد. این توافق یک سال پس از اعلام آتش بس نامحدود توسط طرفین در ۲۱ ژوئیه ۲۰۱۹ که به نوبه خود پس از بیش از ۲۰ مورد تلاش بی ثمر محقق شد، صورت گرفت.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.