نظامیان در میانمار روستایی را به آتش کشیدند

تصاویر منتشر شده از سوی یک سازمان حقوق بشری نشان می‌دهد که نظامیان مرتبط با حاکمیت فعلی در میانمار پس از قتل‌عام اعضای یک روستا، محل را به آتش کشیدند.

به گزارش خبرآنی، به نوشته روزنامه گاردین، در یکی از تصاویر که توسط این سازمان حقوق بشری منتشر شد پنج جسد در کنار یکدیگر گذاشته شده بودند، دست‌ها و چشم‌های برخی را بسته یا داخل دهانشان را با چیزی پر کرده بودند. همچنین زخم‌های زیادی بر روی گلو، قفسه سینه و شکم‌های اجساد دیده می‌شد.

کوچکترین فردی که در جریان این کشتار به قتل رسید، ۱۳ سال سن داشت. یکی از خبرنگاران این سازمان حقوق بشری هم در میان کشته‌شدگان است.

یک سال قبل، ارتش میانمار دولت دموکراتیک آنگ سان سوچی، رهبر دوفاکتوی این کشور را سرنگون کرد و قدرت را با کودتا به دست گرفت. از آن زمان، این کشور آسیایی در تنش و آشوب به سر می‌برد. سازمان ملل تخمین می‌زند که این بحران باعث می‌شود تا نیمی از جمعیت میانمار در سال ۲۰۲۲ به ورطه فقر گرفتار شوند.

ارتش میانمار از خشونت و ترور برای خاموش کردن مخالفان و ساکت کردن اپوزیسیون بهره برده است. از زمان کودتا در فوریه گذشته، حدود ۱۵۰۰ تن توسط ارتش کشته شده و ۱۱ هزار و ۸۰۰ تن هم دستگیر شده‌اند. اما مخالفت‌ها همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.