دولت قبل نخواست نوسازی موتورسیکلت‌ها رخ دهد/ راهکاری برای توسعه موتورسیکلت‌های برقی

ابوالفضل حجازی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری خبرآنی، درباره وضعیت توسعه موتورسیکلت‌های برقی، گفت: مسلماً در این زمینه پسرفت کرده‌ایم زیرا با شاخص‌های تورمی و هزینه‌های زندگی، در حال حاضر موتورسیکلت در سبد مصرف مردم نیست؛ نمی‌توان موتور فرسوده را از کسی گرفت، به آن مبلغی پرداخت کرد و گفت یک موتور 30 میلیون تومانی خریداری کن.

وی ادامه داد: در واقع تغییر موتورسیکلت دیگر در اولویت مصرف‌کننده نیست؛ زمانی با 2 میلیون تومان می‌شد این کار را انجام داد اما دولت قبلی به هر دلیلی نخواست این اتفاق بیفتد و مسلماً اکنون کار سختی است.

عضو هیئت مدیره انجمن موتورسیکلت ایران تصریح کرد: افزایش استفاده از موتورهای برقی نیازمند بودجه است که دولت ندارد و از سوی دیگر ، مردم هم قدرت خرید ندارند بنابراین موتور برقی بیشتر جنبه تبلیغاتی به خود گرفته و به یک وسیله لوکس تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه متأسفانه همه موتورسیکلت‌ها با افزایش قیمت مواجه شده‌اند و قیمت موتورهای برقی نیز از 30 میلیون تومان آغاز می‌شود، تصریح کرد: همه موتورهای موجود در بازار نیز چینی و مونتاژ است و متأسفانه در صنعت موتورسیکلت عقبگرد  100 درصدی داشتیم؛ در گذشته 50 درصد به خودکفایی رسیده بودیم که این رقم به 10 رسیده و آن هم شامل قطعاتی مانند بدنه است.

رئیس انجمن صنعت موتورسیکلت استان قم درباره نحوه کمک دولت به توسعه استفاده از موتورهای برقی گفت: تعویض موتورسیکلت‌ها با افزایش قیمت‌های صورت گرفته غیرممکن است اما دولت می‌تواند برای کمک به این روند، شرایط ارائه وام‌های ارزان و تشویق راکبان موتورسیکلت برای جایگزین کردن موتورهای برقی به جای موتورهای فرسوده را فراهم کند.

وی افزود: بر این اساس هر فردی که موتور فرسوده را به ستاد اسقاط تحویل داد و در قبال آن یک موتورسیکلت پیش‌خرید کرد، دولت به او یک وام 3 ساله با سود 4 درصد ارائه کند. این بهترین کمک دولت می‌تواند باشد که هیچ منابع ملی خارج نمی‌شود و فسادی در آن به وجود نمی‌آید. بنابراین به راحتی می‌توان به ازای خروج هر موتور فرسوده، می‌توان موتور جدید، با وام کم بهره‌ و ارزان جایگزین کرد.

انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.