هشدار الجزایر به شهروندانش درباره خطر جاسوسی از آن‌ها با پگاسوس

مقامات الجزایر پیامک‌هایی را برای شهروندان این کشور فرستاده و از آن‌ها خواستند مراقب پیامک‌های مشکوک به دلیل احتمال جاسوسی از تلفن‌های همراهشان باشند.

به گزارش خبرآنی، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، مسئولان بخش ارتباطات و فضای مجازی الجزایر پیامک‌های کوتاهی را برای شهروندان این کشور فرستاده و در آن هشدار دادند که مراقب پیامک‌های مشکوک ناشناس باشند چرا که احتمال دارد اطلاعاتشان در معرض سرقت قرار گیرد.

روزنامه الشروق الجزایر اعلام کرد، این اقدام همزمان با انتشار اخباری درباره هدف قرار گرفتن الجزایر و شهروندان این کشور با برنامه‌های جاسوسی پگاسوس که "نخبه حاکم" مراکش(شخصیت های نظام حاکم، بزرگان، صاحبان اراضی، رهبران قبایل، نظامیان ارشد، مدیران و رؤسای امنیت و دیگر مسئولان دستگاه اجرایی) از آن استفاده می‌کند اتخاذ شده است.

این روزنامه نوشت: این پیامک‌ها بعد از آن برای شهروندان الجزایری ارسال شد که روزنامه هاآرتص لیستی از قربانیان برنامه جاسوسی پگاسوس اسرائیل منتشر کرد که از جمله آن‌ها اصحاب رسانه، فعالان سیاسی و حقوق‌دانان عرب هستند.

روزنامه الشروق به نقل از یک کارشناس ارتباطات اعلام کرد: برخی از پیامک‌های ناشناسی که از طریق تلفن‌های همراه هوشمند ارسال می‌شود احتمالا منجر به سرقت اطلاعات و حتی شنود مکالمات تلفنی شود.

این روزنامه نوشت: مطبوعات جهان از جمله روزنامه لوموند فرانسه تابستان گذشته تحقیقاتی را از سوی دو نهاد حقوقی بین المللی منتشر کرد که در آن اعلام شده بود هزاران تلفن همراه در الجزایر اهداف احتمالی برنامه جاسوسی پگاسوس اسرائیل هستند.

در این راستا نماینده دولت در دادگاه سیدی امحمد در الجزایر خواهان تحقیقات اولیه در این باره از سوی مراکز قضایی متخصص در زمینه مبارزه با جرایم سایبری شد.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.