بازگشایی مدارس شهریه مدارس غیردولتی را افزایش نمی‌دهد

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری خبرآنی، تداوم آموزش مجازی با وجود کرونا سومین سال تحصیلی را به نیمه رسانده است البته با توجه به کاهش طغیان این همه‌گیری، ورود روند آموزشی از مجازی به حضوری نسبت به گذشته جدی‌تر دنبال خواهد شد، هرچند که بر سر حضور اجباری یا اختیاری دانش‌آموزان یک بام و دوهوای اظهارات وزیر آموزش و پرورش مشهود است و دلیل آن هم تا حدی مشکل تراکم کلاس و فضای آموزشی است.

این معضل در مدارس غیردولتی که معمولا مشکلی بابت تراکم کلاسی ندارند، وجود ندارد بنابراین آموزش حضوری در این نوع از مدارس احتمال بالاتری دارد.

در این میان شهریه مدارس غیردولتی آن هم در شرایط کرونایی به دلیل حذف برخی از آیتم‌های خدمات آموزشی همچون کلاس‌های فوق‌برنامه در مواردی و در برخی از مدارس اندکی کاهش داشته است؛ اما در شرایطی که زمزمه‌های بازگشایی مدارس جدی‌تر و تاکید ویژه‌ای از سوی ستاد کرونا برای این منظور انجام شده است، این بار به نظر می‌رسد که اعلام آموزش حضوری در میدان عمل به مرحله اجرا برسد.

در کنار این شرایط، احتمال افزایش شهریه مدارس غیردولتی با بازگشایی مدارس محتمل است اما در این باره سعید صالح مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرآنی اظهار کرد: دریافت شهریه صرفا صرفا براساس آنچه که ابتدای سال تحصیلی مشخص و به مدارس ابلاغ شده است، از خانواده‌ها دریافت می‌شود.

وی ادامه داد: چنانچه در صورت آموزش حضوری، مدرسه‌ غیردولتی بابت انجام برنامه‌های فوق‌برنامه شهریه اضافه بر مبلغ مورد تایید ابتدای سال را دریافت کند، ممنوع بوده و با آن برخورد خواهد شد.

مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی بیان کرد: درمورد بازگشایی و آموزش حضوری هم، مدارس غیردولتی تابع مصوبات ستاد ملی کرونا و دستورالعمل‌های صادر این ستاد همچنین برنامه‌ریزی آموزش و پرورش است.

انتهای پیام/

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.