تحولات منطقه‌ و جهان، موضوع گفتگوهای دبیرکل اتحادیه عرب در عمان/ ریاض ایستگاه بعدی ابوالغیط

دبیرکل اتحادیه عرب در دیدار با وزیر خارجه عمان در مسقط درباره وضعیت کشورهای عربی و مسایل منطقه و جهان گفتگو و تبادل نظر کرد.

به گزارش خبرآنی، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب در ابتدای سفر خود به عمان، در شهر مسقط با بدر بن حمد البوسعیدی، وزیر خارجه عمان دیدار و گفتگو کرد.

یکی از مسؤولان دبیرخانه اتحادیه عرب اظهار کرد: در این دیدار درباره وضعیت کلی کشورهای عربی و برخی مسایل مهم منطقه‌ گفتگو شد و دو طرف درباره مسایل بین‌المللی، بحران‌های کشورهای عربی و راه‌های مقابله با آنها تبادل نظر کردند.

این منبع گفت: ابوالغیط در این دیدار از دیپلماسی متوازن و باثبات عمان و نقش مهمی که مسقط در برخی مسایل منطقه ایفا می‌کند، تقدیر کرد.

او افزود: گفتگوی دبیرکل اتحادیه عرب با میزبان عمانی‌اش شامل بررسی آمادگی برای نشست آتی سران کشورهای عربی و بحران‌ها در کشورهای لیبی، سوریه و یمن به ویژه در سایه تحولات اخیر بود.

قرار است ابوالغیط امروز (سه‌شنبه) در دانشکده دفاع ملی عمان سخنرانی با موضوع "تغییرات بین‌المللی و منطقه‌ای و تاثیر آن بر اقدام مشترک عربی" داشته باشد.

همچنین قرار است ابوالغیط از عمان به عربستان رفته و فردا (چهارشنبه) ریاست کمیته عالی هماهنگی اقدام مشترک عربی را بر عهده بگیرد، این کمیته به ریاست دبیرکل اتحادیه عرب نشست‌های خود را هر شش ماه یک بار برای پیگیری تمامی اهداف و مکانیزم‌های کاری اتحادیه عرب برگزار می‌کند.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.