مسکو: ناتو با متهم کردن روسیه فعالیت‌هایش در مرز شرقی ائتلاف را توجیه می‌کند

معاون وزیر خارجه روسیه عنوان کرد که ناتو با ترویج اطلاعات غلط درخصوص ستیزه‌جویی روسیه علیه اوکراین قصد دارد فعالیت‌های گسترده‌اش در مرز شرقی کشورهای این ائتلاف را توجیه کند.

به گزارش خبرآنی، الکساندر گروشکو، معاون وزیر خارجه روسیه روز دوشنبه در گفت‌وگویی با اینترفاکس درخصوص تصمیم ناتو مبنی بر اعزام نیروهای بیشتر به مرز کشورهای این ائتلاف با اوکراین گفت که "این تصمیم جدیدترین مدرک درخصوص عادت ناتو مبنی استفاده از زبان تهدیدات است".

معاون وزیر خارجه روسیه افزود: برخی اصطلاح درستی درخصوص ناتو به کار برده‌اند و آن این بود "اگر چکش در دست داشته باشید، به منزله این نیست که تمامی مشکلات‌تان میخ هستند". زبان ناتو، زبان تهدیدات و فشار نظامی است و هیچ چیز جدیدی در این رابطه وجود ندارد.

وی در ادامه عنوان کرد که ناتو می‌تواند با درخواست از مقامات اوکراین مبنی بر اجرای کامل و بدون وقفه توافق مینسک بر سر حل و فصل درگیری در منطقه دونباس و با تجدیدنظر درخصوص برنامه کمکی به کی‌یف، شرایط پیرامون این کشور را بهبود ببخشد.

این مقام ارشد روسی در ادامه بیان کرد که این برنامه کمکی در حال حاضر تنها "خودسری مقامات اوکراینی را تقویت می‌کند و آن‌ها درخصوص جرایمی که مردم‌شان مرتکب شده‌اند پاسخگو نخواهند شد" و این توهم را بیشتر می‌کند که درگیری‌ها می‌توانند به وسیله اهداف نظامی حل شوند.

کی‌یف‌، از سال ۲۰۱۴ علیه جدایی‌طلبانی که از حمایت روسیه برخوردارند و بخش‌هایی از قلمروی شرق اوکراین در دونباس را در کنترل خود دارند در حال جنگ است.

دو طرف درگیر که دیگری را به نقض توافق آتش‌بس متهم می‌کنند، ۲۲ دسامبر توافق کردند که آتش‌بس را در خط مقدم برقرار کنند.

سفارت روسیه در واشنگتن روز چهارشنبه به مقامات آمریکایی پیشنهاد داده بود تا از نفوذ خود روی کی‌یف برای قانع کردن این کشور به اجرای توافق مینسک استفاده کنند.

در بیانیه این سفارت آمده بود: اگر ایالات متحده واقعا به تلاش‌های دیپلماتیک جهت حل و فصل درگیری میان اوکراینی‌ها متعهد است، باید برنامه‌هایش درخصوص ارائه تسلیحات جدید به نیروهای مسلح اوکراین را کنار بگذارد. واشنگتن باید از نفود روی مقامات اوکراینی استفاده کند تا آن‌ها را قانع کند که از خرابکاری در توافق مینسک دست بکشند.

انتهای پیام

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.