وزیر دفاع آلمان: روسیه باعث شد تا ارتش ما در کشور مالی بماند

وزیر دفاع آلمان گفت، تا مادامی که مزدوران گروه واگنر روسیه در مالی بمانند، ارتش آلمان نیز در این کشور می‌ماند و عقب نمی‌نشیند.

به گزارش خبرآنی،‌ به نوشته روزنامه دیلی صباح، کریستینه لامبرشت، وزیر دفاع آلمان امروز (یکشنبه) گفت: ما عقب نخواهیم نشست، کار را برای روس‌ها راحت نمی‌کنیم. مسکو موفق نمی‌شود با اعزام مزدوران، غرب را به عقب نشینی اتوماتیک آن هم از جاییکه نمی‌خواهد ما را ببیند، وادارد.

دولت موقت تحت نظر ارتش مالی اخیرا حضور آموزش دهندگان و تعلیم دهندگان روسی را در این کشور تایید و تاکید کرده بود که آنها با همان روند کاری که نیروهای اتحادیه اروپا در مالی هستند، وارد این کشور شده‌اند.

آلمان، فرانسه، انگلیس و سایر کشورها دولت موقت مالی را متهم کرده‌اند که با حضور مزدوران گروه روسی واگنر در این کشور موافقت کرده و آنها را به این کشور غرب آفریقا راه داده اما دولت مالی این مساله را رد کرده است.

اتحادیه اروپا همچنین گروه واگنر را به دامن زدن به خشونت‌ها و تهدید غیرنظامیان متهم و در ۱۳ دسامبر ۲۰۲۱ علیه این گروه تحریم‌هایی وضع کرد.

وزیر دفاع آلمان همچنین با خطاب قرار دادن دولت مالی گفت: اگر می‌خواهید ارتش آلمان در مالی باشند، باید مطمئن شوید که شرایط مهیاست. سربازان باید بتوانند بدون محدودیت در حرکت باشند و به بهترین شکل ممکن مورد حمایت قرار گیرند که شامل پشتیبانی با پهپاد می‌شود.

وی ادامه داد: من به دولت مالی کاملا روشن اعلام میکنم که همچنین نمی‌توان انتخابات را برای پنج سال تعلیق کرد یا با مزدورانی که مرتکب نقض جدی حقوق بشر هستند، همکاری داشت.

لامبرشت قبلا اواسط ژانویه ۲۰۲۲ گفته بود که خواستار بازگشت دموکراسی در مالی است. این کشور غرب آفریقا باید به سرعت یک انتخابات جدید برگزار کند نه اینکه پنج سال برای آن صبر کند.

مالی با جمعیتی بالغ بر ۲۰ میلیون نفر از ۲۰۱۲ سه بار کودتای نظامی را تجربه کرده و به شدت با بی ثباتی سیاسی دست و پنجه نرم می‌کند.

از آخرین کودتای این کشور در مه ۲۰۲۱، این کشور غرب آفریقا توسط یک دولت نظامی انتقالی هدایت می‌شود.

این دولت موقت اخیرا اعلام کرده که انتخاباتی که قرار بود ماه آتی میلادی برگزار شود را انجام نمی‌دهد و این روند تا چهار سال آینده برگزار نمی‌شود.

آلمان ۱۳۵۰ نیرو در مالی دارد که بخشی از ماموریت صلح‌بان سازمان ملل و اتحادیه اروپا محسوب می‌شود.

انتهای پیام

برچسب ها :

آلمان روسیه بماند

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.