درگیری نظامیان اسرائیل با ساکنان محله شیخ جراح/تشکیلات خودگردان: جهان و آمریکا فورا مداخله کنند

در پی اعلام اجرای دستور تخلیه منزل یک شهروند فلسطینی در محله الشیخ جراح در شهر قدس اشغالی، درگیری‌هایی میان فلسطینیان و نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی رخ داد.

به گزارش خبرآنی، به نقل از خبرگزاری فرانسه، نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی با فلسطینیان حامی محمود صالحیه، شهروند فلسطینی که تهدید کرده بود در صورت اجرای دستور تخلیه منزلش در محله الشیخ جراح واقع در قدس اشغالی، اقدام به خودسوزی می‌کند، درگیر شدند.

پلیس رژیم صهیونیستی و شهردار قدس در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند، نمایندگانی به منظور اجرای دستور تخلیه پس از اختصاص دادن این زمین برای ساخت مدرسه‌ای به نفع ساکنان محله الشیخ جراح به سمت منزل محمود صالحیه رفتند.

شاهدان عینی اعلام کردند، پس از ورود نیروهای پلیس، درگیری‌هایی میان فلسطینیان و نیروهای رژیم اشغالگر رخ داد اما بعدا فروکش کرد.

از سوی دیگر،وزارت‌ خارجه فلسطین از جامعه جهانی و به ویژه ایالات متحده خواست تا برای توقف جنایت رژیم صهیونیستی علیه خانواده صالحیه در محله الشیخ جراح، فورا وارد مداخله شود.

وزارت خارجه فلسطین با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، این وزارتخانه به شدت جنایت‌های شنیع رژیم صهیونیستی و شاخه‌های مختلف آن در قدس اشغالی و علیه خانواده صالحیه در محله الشیخ جراح برای تخلیه منزل و زمین خود و سیطره بر آن، در شنیع‌ترین عملیات نژادپرستانه که موجودیت فلسطینیان در شهر قدس،محله‌ها و شهرک‌های آن را هدف قرار می‌دهد و همچنین در خطرناک‌ترین عملیات پاکسازی قومی نیروهای پلیس رژیم اشغالگر علیه شهروندان فلسطینی جهت تخلیه شهر قدس از صاحبان و شهروندان اصلی آن را محکوم می‌کند.

این وزارتخانه همچنین اعلام کرد: این جنایت ما را به یاد آنچه که صهیونیست‌ها از ابتدای قرن گذشته علیه شهرک‌ها، روستاها و شهرهای فلسطینی مرتکب شده‌اند، می‌اندازد و روزانه در کرانه باختری به ویژه در قدس شرقی تکرار می‌شود.

وزارت خارجه فلسطین، دولت اسرائیل و نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی را مسئول کامل و مستقیم این جنایت شنیع و همچنین جان سه خانواده فلسطینی که منازلشان در معرض تهدید تخلیه قرار دارد و همچنین مسئول نتایج و پیامدهای این جنایت‌ شنیع و نادیده‌گرفتن محکومیت‌ها و مخالفت‌های بین‌المللی در رابطه با تخلیه منازل فلسطینیان در محله الشیخ جراح دانست.

در بیانیه وزارت خارجه فلسطین آمده است، این جنایت‌ به مثابه آزمونی نهایی برای مواضع بین‌المللی، مواضع سازمان ملل و دولت آمریکا در قبال مسأله الشیخ جراح است.

وزارت خارجه فلسطین خواستار مداخله فوری و موثر برای وادار کردن رژیم اشغالگر جهت صرف نظر کردن از ارتکاب این کشتار شنیع شد.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.