سازمان ملل: به برگزاری انتخابات لیبی تا ژوئن خوشبین هستیم

فرستاده ویژه سازمان ملل در امور لیبی در سخنانی به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری لیبی تا ژوئن آتی اشاره کرد.

به گزارش خبرآنی، استفانی ویلیامز، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور لیبی در مصاحبه با خبرگزاری آناتولی اظهار کرد: سازمان ملل نقش مهمی را در لیبی برای حمایت از لیبیایی‌ها و تلاش‌های مذاکره مرتبط با آینده این کشور ایفا کرده است.

وی افزود: کنفرانس برلین و قطعنامه‌های شورای امنیت مربوطه "چتر بین‌المللی" را فراهم کردند که به متحد کردن لیبیایی‌ها کمک کرد.

ویلیامز از کمک‌های ترکیه برای حل و فصل بحران لیبی نیز تشکر و قدردانی کرد و گفت که آنکارا به سازمان ملل برای ایجاد اتحاد میان طرف‌های مختلف در لیبی کمک کرده است.

وی ادامه داد: هیچ دیدگاه واحدی در میان لیبیایی‌ها حاکم نیست و ما در سازمان ملل در این روند سیاسی شرکت می‌کنیم و پیچیدگی‌های مربوط به هر یک از نظرات ارائه شده را درک می کنیم.

ویلیامز همچنین گفت که با این حال ملت لیبی تمایل به ادامه مذاکرات دارند.

فرستاده سازمان ملل در بخش دیگری از اظهاراتش درباره برگزاری انتخابات ریاست جمهوری لیبی نیز تاکید کرد: ما نقشه راهی داریم که توسط مجمع گفت‌وگوی سیاسی لیبی تایید شده است. این نقشه راه تا ژوئن سال جاری ادامه دارد.

وی تصریح کرد: من معتقدم برگزاری انتخابات همچنان در این بازه زمانی امکان پذیر است؛ این ممکن است سناریوهای مختلفی را در برگیرد و من فکر می‌کنم که در برهه کنونی بیش از هر زمان دیگری مهم است که مردم لیبی در این زمینه یک چشم‌انداز سیاسی داشته باشند.

وی تاکید کرد که لیبی در فضای مثبتی برای دستیابی به صلح قرار دارد.

ویلیامز در ادامه اظهار کرد که آشتی ملی میان غرب و شرق لیبی در رأس اولویت‌های سازمان ملل قرار دارد و به همین منظور از مقامات لیبی درخواست شده است که به وظایفشان در این زمینه عمل کنند.

ویلیامز درباره احتمال تشکیل دولت انتقالی دیگر در لیبی گفت که تمرکز در مرحله بعدی باید بر تکمیل فرآیند انتخابات باشد.

وی در این باره افزود: لیبی شاهد پنج دوره انتقالی بوده است. من فکر نم‌ کنم که راه حل بحران لیبی؛ تشکیل یک دولت انتقالی جدید باشد.

فرستاده سازمان ملل در امور لیبی در ادامه تاکید کرد که راه حل بحران لیبی؛ شکل‌گیری یک چشم‌اندازسیاسی است که به انتخاب دولت و رئیس‌جمهور منتخب مردم منجر شود.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.