توضیحات شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در خصوص سهمیه بنزین تاکسی‌های اینترنتی

به گزارش خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری خبرآنی، شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در واکنش به انتشار خبری با عنوان "پاسخگو نبودن شرکت ملی پخش در خصوص سهمیه بنزین تاکسی‌های اینترنتی" توضیحاتی با عنوان "شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی مرجع پاسخگویی تأخیر واریز سهمیه تاکسی های اینترنتی نیست" به پایگاه خبری خبرآنی ارسال کرد.

متن این توضیحات بدین شرح است:

"پیرو گزارش پایگاه خبری خبرآنی با عنوان «پاسخگو نبودن شرکت ملی پخش در خصوص سهمیه بنزین تاکسی‌های اینترنتی» که در تاریخ بیست دی ماه در این خبرگزاری منتشر شده است، نکات و توضیحات ذیل را به اطلاع میرساند:

  1. متولی شرکت‌های تاکسی اینترنتی وفق مصوبات، وزارت کشور بوده و میزان عملکرد و سهمیه این حوزه پس از صحت سنجی در اختیار وزارت نفت قرار می‌گیرد و شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با انجام کنترل های نهایی ، سهمیه ها را تخصیص می دهد .
  2. همان طور که بارها در رسانه های مختلف اعلام و تأکید شده است وزارت نفت و شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، هیچ‌گونه دخل و تصرفی در میزان سهمیه اعتباری این رانندگان انجام نمی‌دهد و سهمیه واریزی این دسته از تاکسی‌ها، صرفا بر اساس اطلاعات تائید شده‌ وزارت کشور، حداکثر ظرف 48 ساعت پس از دریافت اطلاعات ، به ذینفعان تخصیص می یابد .
  3. شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران همواره در راستای اطلاع رسانی به هموطنان عزیز در چارچوب وظایف و تکالیف محموله با رسانه های مختلف تعامل سازنده داشته و ذکر عبارت پاسخگونبودن از طرف آن خبرگزاری در خصوص موضوعی که متولی آن سازمان دیگری است ، از اخلاق حرفه ای رسانه به دور است."

به گزارش خبرآنی، در حالی در بند سوم توضیحات شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی آمده که متولی سهمیه بنزین تاکسی‌های اینترنتی سازمان دیگری است و شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، پیگیری رسانه از این شرکت را در خصوص "چرایی ایجاد تأخیر در واریز سهمیه بنزین تاکسی‌های اینترنتی"، بی‌اخلافی رسانه‌ای می‌داند! که در بند اول توضیحات شرکت ملی پخش، این شرکت پاسخ ادعای خود را داده و اعلام کرده که مسئولیت نهایی تخصیص سهمیه‌ها (واریز سهمیه‌ها) با شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی است.

اینکه پایگاه خبری خبرآنی به عنوان چشم بیدار جامعه و مطالبه‌گر درخواست‌های مردمی از ارگان‌ها، نهادها و شرکت‌های دولتی، پس از تماس‌های مکرر فعالان تاکسی‌های اینترنتی در خصوص تأخیر در واریز سهمیه بنزین آنها، این موضوع را از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی پیگیری کرده و بعد از گذشت بیش از دوهفته پیگیری مستمر، عدم پاسخگویی این شرکت را رسانه‌ای کرده، موضوعی خلاف اخلاق رسانه نیست، بلکه پاسخگو نبودن این شرکت در این مدت قابل توجه (بیش از دو هفته) به یک سوال ساده که "چرا واریز سهمیه بنزین تاکسی‌های اینترنتی با تأخیر مواجه شده؟" به دور از اخلاق و منافی وظیفه ذاتی روابط عمومی این شرکت است.

پیش از این نیز بارها موضوع سوال مردم از دولت بابت تأخیر در پرداخت سهمیه‌های بنزین تاکسی‌های اینترنتی از مسئولان این شرکت سوال شده بود و در طی سنوات گذشته همواره شرکت ملی پخش دلایل مربوطه را بی‌کم‌وکاست تشریح می‌کرد؛ در این مورد نیز این شرکت می‌توانست با اقدامی اخلاق‌مدارانه و در راستای وظایف دولتی خود، همین توضیحاتی که مجبور به ارائه آن در قالب جوابیه شده را در زمان مناسب برای پاسخگویی به مطالبات به‌حق مردم ارائه دهد.

از اینرو با توجه به توضیحات ارسالی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی به پایگاه خبری خبرآنی، در صورت تأخیر در واریز سهمیه‌های بنزین تاکسی‌های اینترنتی، فعالان این عرصه باید از طریق شرکت‌های خود، این موضوع را از وزارت کشور پیگیری کنند.

انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.