وقتی دروغ عزیز می‌شود/ به جای تقدیر، فدراسیون فوتبال را محکوم می‌کنید؟

عصرایران؛ مصطفی داننده- چه روزگار عجیبی شده است. مدیران استقلال و پرسپولیس و البته وزیر ورزش به کمیته استیناف صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال ایران می‌تازند که چرا سکوت نکردند و مثل گذشته ناکارآمدی‌های دو باشگاه قرمز و آبی پایتخت را ماست مالی نکردند تا آنها امسال هم بتوانند در باشگاه‌های آسیا شرکت کنند.

جالب نیست؛ به جای اینکه از اعضای این کمیته تقدر و تشکر شود که روی مواضع حرفه‌ای خود ایستاده‌اند و اجازه ندادند یک اشتباه دوباره تکرار شود، آنها را به چهار میخ کشیده‌اند که چرا گفتی، چرا گفتی؟

در سال 2006، فوتبال ایتالیا شاهد یک رسوایی بزرگ شد. رسوایی که «کالچو پولی» نام گرفت. ایتالیا در آن سال که جام جهانی برگزار می‌شد به مرحله نیم نهایی رسیده بود و شب قبل از مسابقه فدراسیون ایتالیا احکام این فساد را صادر کرد و یوونتوس که بسیاری از بازیکنان آن عضو آن زمان تیم ملی ایتالیا بودند، به دسته پایین تر سقوط کرد. شاید اگر تصمیم‌گیری با ایرانی‌ها بود، الان این پرونده به اندازه یک کویر رویش را خاک گرفته بود.

همیشه قانون‌مداری را قربانی مصلحت کرده‌ایم. الان هم مدیران دو باشگاه صریحا روبروی مردم می‌نشینند و می‌گویند ما در تمام این سال‌ها تخلف کردیم و به بازی‌های آسیایی رفتیم و حالا چرا نمی‌توانیم؟!

واقعا اگر جای رئیس دولت بودم، در یک مراسم رسمی از اعضای کمیته استیناف صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال، تشکر می‌کردیم که ابرها را کنار زدند و پشت حقیقت ایستادند تا دغل بازی سکه رایج کشور نشود و البته در خروج را به مدیرانی نشان می‌دادم که در حال ترویج دروغ در کشور هستند.

همین الان طرفداران نوجوان این دو تیم که از حذف استقلال و پرسپولیس ناراحت هستند، سر فدراسیون فوتبال فریاد می‌زنند که حق‌شان خورده شده است. این درحالی است که ما باید فرهنگ سازی می‌‎کردیم و به آنها آموزش می‌دادیم که آخر کار اشتباه، حذف و تباهی است نه اینکه همه دست به دست هم بدهیم و یک ناهنجاری بزرگ را تبلیغ کنیم.

در تمام این سال‌ها در مورد این دو تیم و کل فوتبال ایران اشتباه کرده‌ایم و باید مسیر دیگری را برای پیشرفت انتخاب کنیم. باید تیم‌ها را خصوصی کنیم و اجازه بدهیم دولت پای خود را فوتبال بیرون بکشد و اجازه بدهد دیگران این ورزش جذاب را مدیرت کند.

کاش یک بار هم شده فکر نکنیم با این حذف بی‌آبرو می‌شویم و دیگران ما را ناکارآمد تصور می‌کنند. تیم‌هایی از عربستان، ژاپن، امارات و قطر هم در این چرخه از آسیا حذف شدند.

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.