به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری خبرآنی، هنگامی که مدارس دولتی در ماساچوست، برای شروع سال تحصیلی 2021-22 بازگشایی شدند، معلمان و کارکنان مشتاقانه منتظر بودند دانشآموزان خود را در کلاسهای درس واقعی ببینند.
"باب مولانی"، سرپرست ناحیهای حومه بوستون گفت: «هیجان داشتیم که همه برای شروع سال تحصیلی برمیگشتند اما از ابتدای ورود دانشآموزان شاهد تغییرات بیش از حد انتظار در آنها بودیم و افزایش سطح استرس، اضطراب، مسائل رفتاری متفاوت در دانشآموزان مشاهده شد.»
به گفته کارکنان مدارس، پزشکان اطفال و کارکنان مراقبتهای بهداشت روان، مدارس مملو از دانشآموزانی است که با مشکلات سلامت روان دست و پنجه نرم میکنند. این افزایش نهتنها بازگشت به کلاسهای درس را برای معلمان چالشبرانگیز کرده است بلکه بر سیستم مراقبتهای بهداشتی هم اثر دارد.
دادههای مرکز مدیریت و پیشگیری بیماری ایالات متحده آمریکا (CDC) نشان میدهد که ویزیتهای اورژانسی سلامت روان برای کودکان در اوایل همهگیری کرونا شروع شد و در پاییز 2020، آکادمی اطفال آمریکا، انجمن بیمارستان کودکان و آکادمی روانپزشکی کودکان و نوجوانان این کشور، وضعیت اضطراری برای سلامت روان کودکان و نوجوانان اعلام کردند.
بر اساس دادههای انجمن بیمارستان کودکان، در سه فصل اول سال 2021 بیش از 47 هزار ویزیت بهداشت روانی به بخشهای اورژانس در 38 بیمارستان کودکان در سراسر آمریکا انجام شده است که تقریباً 40 درصد بیشتر از همان زمان در سال 2020 است؛ همچنین وضعیت در ماه های اخیر بدتر شده است.
صدمه دانشآموزان استرسی به اطرافیان
دکتر "ورا فوئر"، مسئول بهداشت روان در یک مرکز پزشکی کودکان معتقد است که مدارس شاهد حضور دانشآموزانی هستند که کمتر از سن خود عمل میکنند، برای مثال، دانشآموزان دبیرستانی بیشتر شبیه دانشآموزان متوسطه اول رفتار میکنند و اغلب همدیگر را در راهرو هل میدهند یا برخی از کودکان دبستانی اغلب احساسات خود را با پرخاشگری و خشونت بیشتر نشان میدهند.
علاوه بر آن، اخیراً گزارشهایی از خشونت علیه مقامات مسئول گزارش شده است و یک مدیر مدرسه در ماساچوست توسط دانشآموزی مورد حمله قرار گرفت. همچنین بسیاری از دانشآموزان به خود آسیب میرسانند.
بر اساس دادههای نزدیک به 40 بیمارستان کودکان در سراسر آمریکا، 14 هزار و 630 ویزیت اورژانس برای کودکان 5 تا 18 ساله بین ژانویه تا سپتامبر سال گذشته انجام شده است.
دکتر ورا فوئر، مسئول بهداشت روان در یک مرکز پزشکی کودکان مدعی است: او و همکارانش کودکانی را میبینند که علائم افسردگی دارند و از رفتن به مدرسه امتناع میکنند.
هزینه روانی یک سال دوری از مدرسه حضوری
به گزارش NPR؛ دکتر تامی بنتون، روانپزشک ارشد در بیمارستان کودکان فیلادلفیا، با اشاره به مشاهدات خود و همکارانش که با بیماران و مدارس کار می کردند، بیان کرد: بیشتر افزایش آمار در گزارشهای مربوط به مسائل سلامت روان ناشی از استرس بازگشت به مدرسه است.
وی ادامه داد: سالی که دانشآموزان از مدرسه بازماندند، سالی بود که فرصت برای توسعه مهارتهای اجتماعی در دوره رشدشان را از دست دادند. کودکان با نیازهای ویژه هم که به حمایت حضوری در مدرسه نیاز دارند، در سال تحصیلی گذشته، چه از نظر تحصیلی و چه از نظر رشد، از همسالان خود بسیار عقبتر ماندند.
دکتر نیکول کریستین براتویت، روانپزشک کودک و نوجوان گفت: بعضی از کودکان، اعضای خانواده خود را از دست دادهاند و سپس به مدرسه میروند و مجبورند آن استرس را بدون داشتن یک درمانگر یا مشاور مدرسه یا پرستار مدیریت کنند، مدارس در بسیاری از جوامع محروم، از سلامت روان پشتیبانی نمیکنند برخی از مدارس یک مشاور دارند که در کل منطقه پخش شده است و بسیاری از بچههایی که در سال اول همهگیری علائم مشکلات روانی داشتند، فوراً کمک دریافت نکردند، زیرا از کارکنان مدرسه دور بودند.
انتهای پیام/