شرکت خدمات مالی سیتی گروپ کارکنان واکسینه نشده خود را اخراج می‌کند

به‌گزارش پایگاه خبری خبرآنی به نقل از رویترز، شرکت خدمات مالی و بانک‌داری سیتی گروپ اعلام کرد آن دسته از کارکنانی که تا چهاردهم ژانویه در برابر کرونا واکسینه نشده باشند، به مرخصی بدون حقوق فرستاده‌شده و در آخر ماه اخراج خواهند شد.
این بانک آمریکایی تصمیم خود برای اعمال قوانین جدید واکسیناسیون را در ماه اکتبر اعلام کرد و حالا اولین مؤسسه بزرگ وال‌استریت است که قوانین سخت واکسیناسیون را اعمال می‌کند.
این تصمیم سیتی گروپ در شرایطی گرفته‌شده که این شرکت تلاش می‌کند کارکنان خود را در شرایط گسترش همه‌گیری کرونای اومیکرون بر سر کار بازگرداند.

سایر بانک‌های بزرگ وال‌استریت از جمله گلدمن ساچز، مورگان استنلی و جی پی مورگان هم اعلام کرده‌اند کارکنان واکسینه نشده باید دورکاری کنند اما هیچکدام هنوز به فکر اخراج آن‌ها نیستند.
با اینکه سیتی گروپ اولین بانک وال‌استریت است که واکسن کرونا را اجباری اعلام می‌کند، چندین شرکت بزرگ دیگر آمریکایی از جمله گوگل و یونایتد ایرلاینز هم سیاست «نه به واکسیناسیون، نه به اشتغال » را در پیش گرفته‌اند.
بیش‌از 90 درصد کارکنان سیتی گروپ از این قانون پیروی کرده و تعداد آن‌ها روبه‌افزایش است.
البته سیتی گروپ در زمان اعلام این سیاست، معافیت‌هایی هم در زمینه‌های مذهبی و پزشکی یا هر مشکل دیگری در نظر گرفته‌است.
واکسیناسیون در آمریکا مانند بسیاری از کشورهای دیگر در سراسر دنیا به یک مسئله بحث‌برانگیز  تبدیل‌شده و بسیاری به‌شدت مخالف واکسیناسیون اجباری توسط دولت‌ها و کسب‌وکارها هستند.
انتهای پیام/6

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.