«کاظمی آشتیانی» به جوانان اعتماد کرد

به گزارش پایگاه خبری خبرآنی به نقل از پژوهشگاه رویان، دکتر عبدالحسین شاهوردی، رئیس پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی در یادواره دکتر کاظمی آشتیانی موسس پژوهشگاه گفت: مجموعه جهاد دانشگاهی با دست خالی و همت دکتر کاظمی آشتیانی کار خود را آغاز کرد.

رئیس پژوهشگاه رویان افزود: شانزدهمین سالگرد درگذشت دکتر کاظمی آشتیانی با ایام فاطمیه و دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی همزمان شده است؛ امیدواریم که در این ایام، مورد عنایت خاص حضرت فاطمه زهرا (س) قرار بگیرند.

وی با بیان اینکه افرادی مانند سردار سلیمانی و دکتر کاظمی آشتیانی از جمله افرادی بودند که با خداوند معامله و اجرشان را فقط از درگاه پروردگار مسئلت می‌کردند و مورد رحمت و لطف خاص خداوند هم قرار گرفتند. آینده‌نگری دکتر کاظمی آشتیانی، راهگشای همه همکاران در پژوهشگاه رویان بوده است.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه رویان افزود: یکی از ویژگی‌های مهم شخصیتی دکتر کاظمی آشتیانی امکان‌سازی بود؛ آشتیانی فرصت‌هایی ایجاد می‌کرد تا استعدادهای جوان با وجود همه مشکلات، شکوفا شوند.

وی تاکید کرد: کاظمی آشتیانی خوشبین بود و به جوانان اعتماد داشت و فضای معنوی و کُنام مؤثری که در پژوهشگاه رویان شکل گرفته است، بدلیل دیدگاه و طرز تفکر ایشان بود که حتی بعد از ۱۶ سال هنوز در این محیط حفظ شده است.

به گفته شاهوردی، سرلوحه قرار دادن خدمت به خلق، خوش خلقی و خوش قولی، دردمند بودن، خستگی‌ناپذیری، تلاش برای نظام و انقلاب از جمله ویژگی‌های بارز شخصیتی دکتر کاظمی آشتیانی بود.

در ادامه دکتر عباس کبریایی زاده، استاد و مدیر گروه اقتصاد و مدیریت دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: ریشه همه این یادبودها و مراسم گرامیداشت‌ها به همان مسئله مسئولیت‌پذیری باز می‌گردد و باید به ما یاد داده شود که مسئولیت‌پذیر باشند.

وی خاطر نشان کرد: طبیعتاً مسئولیت‌پذیری در درجه اول متوجه خودمان است؛ اینکه خداوند به ما سلامتی، عمر و فرصت داده است؛ در درجه بعد در مقابل خانواده و سپس در برابر جامعه مسئولیت داریم.

کبریایی زاده عنوان کرد: (پیمودن) پله‌های موفقیت از پذیرش مسئولیت آغاز می‌شود و بعد از پذیرش مسئولیت، باید قانون‌گرا و قاعده‌مند باشیم. اگر قانون‌مند شدیم، پیش‌بینی‌پذیر می‌شویم و می‌توان روی چنین فردی حساب کرد.

مدیر گروه اقتصاد و مدیریت دانشگاه علوم پزشکی تهران خاطر نشان کرد: دکتر کاظمی آشتیانی و همکارانشان در جهاد دانشگاهی دانشگاه علوم پزشکی ایران از همین جنس بودند و معتقدم مرحوم دکتر کاظمی آشتیانی، شهید راه مسئولیت‌پذیری بود و با عشق به حوزه نازائی، سلول درمانی و ... پرداختند.

همچنین دکتر اکبر عبداللهی اصل، استادیار گروه اقتصاد و مدیریت داروی دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران هم گفت: مراکز شتاب‌دهی تلاش می‌کنند ارزش مادی برای پژوهش‌ها و ایده‌ها ایجاد کنند. در بسیاری از دانشگاه‌های دنیا نیز نگرش عوض شده و دانشگاه نسل سه و چهار می‌طلبد که اساتید و محققان مسیرشان را مشخص‌تر و تکلیفشان را با کارشان روشن کنند.

وی خاطر نشان کرد: پژوهشگاه رویان این ظرفیت را دارد که ۵۰ استارت آپ از آن خلق شود. اکنون شکل دانشگاه‌ها در دنیا نیز در حال تغییر و نوآوری است و ما نیز باید به آن سمت حرکت کنیم.باید چهره‌های جدید، پژوهشگران جدید و کارمندان مبتکر را شناسایی کرده و به آن‌ها فرصت فعالیت دهیم.

وی اصل راه‌کار کارآفرینی و خلق ارزش را توجه بیشتر به طبقات میانی پژوهشگران عنوان کرد و گفت: باید به اساتید بزرگ نگاه کنیم اما طبقه متوسط را هم ببینیم و از آنها حمایت کنیم.

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.