به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری خبرآنی به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه، مهدی شایسته اصل نایب رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه با بیان اینکه امروز یک اتفاق بسیار مبارک برای صنعت مترو اتفاق افتاد و آن باورمندی است که نسبت به توان داخلی شکل گرفته است افزود: ما به عنوان بهره بردار برای نوسازی ناوگان متروی تهران به توان دانشمندان عزیز ایرانی اتکا میکنیم.
وی گفت: دانشمندان ما توانستند دانشی فنی و بومی را پیادهسازی کنند که سالها در ایران خلأ آن را داشتیم و آن هم ارتقاء قطارهای DC ما است.
مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه با اشاره به اینکه اکنون 42 رام قطار DC در خطوط یک و دو داریم خاطرنشان کرد: سعی میکنیم این قطارها را با کمک دوستان دانشگاهی از مدل الکترومکانیکی فعلی به مدل الکترونیک قدرتمند جدید که به اسم "چاپر" معروف است تبدیل کنیم. در این رویکرد نیاز به تغییر الکتروموتور وجود ندارد، ولی باعث بهرهوری در انرژی میشود و هزینههای نت شرکت بهره برداری کاهش و قابلیت اطمینان افزایش پیدا میکند.
شایسته اصل ادامه داد: سیستمهای ما سنکرون میشود و امروز با کمک جهاد دانشگاهی، دانشگاه علم و صنعت یک تفاهمنامه سه جانبه بین معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری که تامین کننده منابع است و جهاد دانشگاهی به عنوان مجری طرح و شرکت بهرهبرداری متروی تهران به عنوان بهرهبردار و ناظر بر کیفیت خدمات امضاء شد.
وی تصریح کرد: براساس این تفاهم نامه یک نمونه را انجام میدهیم، به امید خدا اگر با موفقیت انجام شود مابقی قطارهای دیزلی را ارتقاء می دهیم و این میتواند کمک کند که این قطارها بین 15 تا 20 سال دیگر در ناوگان به خوبی ارائه خدمت کنند.
وی در خصوص زمان انجام این پروژه هم گفت: حدود سه ماه برای انجام این پروژه دیده شده است اما در عمل باید ببینیم شرایط به چه شکل رقم میخورد.
انتهای پیام/