دستگاه قضایی تونس درباره اظهارات رئسی جمهور مبنی بر توطئه برای ترورهای سیاسی تحقیق می‌کند

دادستانی کل تونس از آغاز تحقیقاتی درباره اظهارات رئیس جمهور این کشور درخصوص وجود توطئه‌ای برای ترورهای سیاسی خبر داد.

به گزارش خبرآنی، به نقل از خبرگزاری شینهوا، دادستانی کل تونس اعلام کرد: یکی از قضات تحقیقات در بخش قضایی مبارزه با تروریسم برای پیگیری تحقیقات درباره اظهارات قیس سعید، رئیس جمهور این کشور درخصوص وجود توطئه برای انجام ترورهای سیاسی مکلف شده است. این تحقیقات برای شناسایی افرادی است که به دنبال ترور یا اقدامات خشونت آمیز و آسیب زدن به املاک عمومی و خصوصی یا منابع حیاتی و زیرساخت و پیوستن به گروه تروریستی در داخل و خارج هستند.

تحلیلگران و پژوهشگران سیاسی تونس از مقامات این کشور خواسته‌اند افکار عمومی را در جریان هویت طرف‌هایی بگذارند که برای ترور مسئولان توطئه می‌کنند.

قیس سعید، رئیس جمهور تونس پنجشنبه در نشست کابینه گفت: من این را به صورت علنی و آشکارا می‌گویم که در تونس توطئه‌هایی در حد ترور وجود دارد و تونسی‌ها باید به این مسئله آگاه باشند که برخی خیانتکارانی که وجدانشان را به سازمان اطلاعات کشورهای خارجی فروخته‌اند برای ترور تعدادی از مسئولان توطئه می‌کنند.

وی گفت: ما می‌خواهیم اعتمادی که مردم به ما دارند را حفظ کنیم. ما می‌دانیم که آن‌ها در داخل و خارج چه توطئه‌ای می‌کنند حتی مکالمه تلفنی را رصد کردیم که در آن درباره روز ترور صحبت می‌شد.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.