زخمی شدن ۱۰۰ فلسطینی در درگیری با صهیونیست‌ها در کرانه باختری/تشکیلات خودگردان محکوم کرد

هلال احمر فلسطین اعلام کرد که در جریان درگیری میان فلسطینیان ساکن روستاهای کرانه باختری با ارتش رژیم صهیونیستی ده‌ها فلسطینی زخمی شدند.

به گزارش خبرآنی، به نقل از سما، هلال احمر فلسطین در بیانیه ای رسمی اعلام کرد که کادر درمان ۱۰۱ فلسطینی زخمی در جریان درگیری خشونت آمیز در روستای برقع در شمال غربی نابلس در کرانه باختری را درمان کردند.

طبق اعلام هلال احمر از این تعداد ۶۷ مصدوم با گاز اشک آور، ۳۳ مصدوم با گلوله لاستیکی و جراحات مختلف سوختگی زخمی شده بودند.

هلال احمر فلسطین اعلام کرد که یک آمبولانس متعلق به این سازمان با بمب صوتی و همچنین آمبولانس بیمارستان ملی "النجاه" نیز با گازاشک ـور مورد هدف قرار گرفت.

طبق اعلام هلال احمر از جمله مجروحان یک خبرنگار فلسطینی است که در جریان درگیری بین فلسطینی‌ها و ارتش اسرائیل مورد اصابت گلوله پلاستیکی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری رسمی وفا، ده‌ها شهرک نشین روز پنجشنبه به خانه‌های شهروندان فلسطینی در شهر برقع در شمال غربی نابلس حمله کردند. طبق گزارش این آژانس رسمی شهرک نشینان از شهرک تخلیه شده حومش به مرکز شهر برقع رفته و با سنگ به خانه‌ها حمله کرده و شیشه‌های آنها را شکستند، به اموال آسیب رساندند و ده‌ها شهروند را زخمی کردند.

در همین راستا، ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین در بیانیه‌ای حملات مستمر شهرک نشینان در کرانه باختری را محکوم کرد.

این نهاد در بیانیه‌ای، دولت اسرائیل را مسئول ادامه حملات شهرک نشینان دانست و هشدار داد در صورت ادامه این حملات، منطقه وارد دور جدید از خشونت و تنش خواهد شد.

همچنین در این بیانیه بر "لزوم تلاش برای تحت فشار قرار دادن دولت اسرائیل جهت توقف شهرک‌سازی‌ها و مهار حملات شهرک‌نشین‌ها که هدف آنها خنثی کردن تلاش‌ها برای احیای روند سیاسی است، تاکید کرد."

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.