ژاپن و آمریکا دنبال تدوین طرحی برای مقابله با شرایط اضطراری در تایوان هستند

خبرگزاری کیودو به نقل از منابع دولتی ناشناس اعلام کرد که نیروهای مسلح ژاپن و آمریکا پیش نویس طرحی را برای عملیات مشترک جهت تعامل با وضعیت اضطراری احتمالی در تایوان، در بحبوحه افزایش تنش بین این جزیره با چین، تهیه کرده‌اند.

به گزارش خبرآنی، چین می‌گوید تایوان با حکومت دموکراتیک سرزمین «مقدس» آن است و در دو سال گذشته فشارهای نظامی و دیپلماتیک را برای ادعای حق حاکمیت خود تشدید کرده است که خشم تایپه را برانگیخته و باعث نگرانی شدید غرب شده است.

در مقابل دولت تایوان می‌گوید که خواهان صلح است اما در صورت لزوم از خود دفاع خواهد کرد.

در همین راستا خبرگزاری کیودوی ژاپن گزارش داد که طبق طرح مذکور، تفنگداران دریایی آمریکا در مرحله اول وضعیت اضطراری در تایوان، پایگاه‌های موقتی را در زنجیره جزایر نانسی که از کیوشو، یکی از چهار جزیره اصلی ژاپن، تا شمال تایوان امتداد دارد، ایجاد خواهند کرد و همچنین نیروهایی را مستقر خواهند کرد.

طبق گزارش کیودو، نیروهای مسلح ژاپن پشتیبانی لجستیکی از جمله مهمات و سوخت را ارائه خواهند کرد.

این خبرگزاری گزارش داد که ژاپن، حاکم سابق استعماری تایوان و ایالات متحده احتمالاً در اوایل سال آینده در نشست وزرای خارجه و دفاع دو کشور به توافقی برای آغاز پیش نویس طرح رسمی دست خواهند یافت.

مقامات وزارت دفاع ژاپن بلافاصله واکنشی به این گزارش نشان ندادند. مقامات آمریکایی که نخواستند نامشان فاش شود، مدت‌هاست گفته‌اند که با وجود ده‌ها هزار نیروی آمریکایی در ژاپن و نزدیک به تایوان، توکیو احتمالا نقش مهمی در هر شرایط اضطراری در جزیره ایفا خواهد کرد.

چین، تایوان را یک استان سرکش می‌داند و منتظر روزی است که بتواند این جزیره را چه به صورت صلح‌آمیز و چه نظامی به کنترل خود بازگرداند.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.