پیشنهاد کمیسیون عالی لیبی برای موکول کردن انتخابات ریاست جمهوری به ۲۴ ژانویه

کمیسیون عالی انتخابات لیبی امروز چهارشنبه پیشنهاد داد که دور اول انتخابات ریاست جمهوری به ۲۴ ژانویه موکول شود.

به گزارش خبرآنی، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، کمیسیون عالی انتخابات در لیبی در بیانیه‌ای اعلام کرد : این کمیسیون برای تحقق اراده و خواست مردم لیبی برای برگزاری انتخابات آزاد و شفاف که به تغییر مسالمت‌آمیز قدرت منجر شود و ثبات را به وجود بیاورد تلاش می‌کند. مشکلاتی وجود دارد که اجازه نمی‌دهد انتخابات ریاست جمهوری ۲۴ دسامبر برگزار شود هرچند که از نظر فنی آمادگی کامل برای انجام این روند در تاریخ مذکور وجود دارد.

در این بیانیه آمده است: کمیسیون عالی بعد از هماهنگی با پارلمان پیشنهاد می‌دهد که دور اول انتخابات ریاست جمهوری به ۲۴ ژانویه موکول شود. درباره انتخابات پارلمانی ۲۰۲۱ روند بررسی درخواست‌های نامزدها که تعدادشان به ۵۳۸۵ نفر می‌رسد تقریباً رو به پایان است و در مرحله بازنگری نهایی است. کمیسیون انتخابات تصمیم خود را درباره اعلام لیست‌های اولیه نامزدهای انتخابات پارلمانی صادر خواهد کرد.

همچنین این کمیسیون از پارلمان و دولت خواست به مسئولیت‌های خود و تعهداتشان درباره موفقیت این روند عمل کنند.

نمایندگان پارلمان لیبی دوشنبه از محال بودن برگزاری انتخابات در ۲۴ دسامبر خبر داده و تاکید کردند که مذاکراتی درباره نقشه راه جدید وجود دارد.

کمیته پیگیری انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی در پارلمان لیبی از محال بودن برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ۲۴ دسامبر خبر داد.

الهادی الصغیر، رئیس این کمیته خطاب به رئیس پارلمان گفت: بعد از نشست‌ها و دیدارها با کمیسیون انتخابات و شورای عالی قضایی و تمام طرف‌های ذیربط و بعد از اطلاع یافتن از گزارشات فنی طراحی و امنیتی اعلام می‌کنیم که برگزاری انتخابات در ۲۴ دسامبر محال است.

این کمیته موعد جدیدی را اعلام نکرد.

دلیل محال بودن برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در لیبی عدم انتشار لیست‌های نهایی نامزدها و عدم اجازه برای آغاز تبلیغات انتخاباتی و مشکلات قضایی درباره شکایتها علیه نامزدها است.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.