قوانین جدید پنتاگون برای مقابله با رشد افراط‌گرایی در ارتش آمریکا

وزارت دفاع آمریکا دستورالعمل‌های جدیدی ارائه داده و با ذکر جزئیات، کارکنان ارتش این کشور را از فعالیت‌های افراط‌گرایانه منع کرده است؛ فعالیت‌هایی مانند راهپیمایی در حمایت از تروریسم یا حتی لایک کردن محتواهای افراطی در شبکه‌های اجتماعی.

به گزارش خبرآنی، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، مقامات وزارت دفاع آمریکا، با هشدار نسبت به افزایش افراطگرایی در تمامی رده‌های ارتش این کشور، قوانین جزئی جدیدی را به اجرا گذاشتند که اعضای ارتش را از شرکت در فعالیت‌های افراطی منع می‌کند.

این دستورالعمل‌های جدید، تقریبا یک سال پس از آن معرفی می‌شود که برخی از مقامات فعلی و سابق ارتش آمریکا، در یورش به ساختمان کنگره این کشور در ششم ژانویه شرکت کردند؛ اقدامی که موجب بازنگری در قوانین و سیاست‌های این وزارت‌خانه شد.

قوانین جدید پنتاگون برای مقابله با رشد افراط‌گرایی در ارتش آمریکا
سربازان سابق ارتش آمریکا در حمله به ساختمان کنگره، ششم ژانویه ۲۰۲۱

آنطور که پنتاگون می‌گوید، در سال گذشته، کمتر از ۱۰۰ تن از اعضای ارتش در فعالیت‌های افراط‌گرایانه شرکت داشته‌اند؛ اما این تنها تعداد مواردی است که به صورت قطعی به اثبات رسیده‌اند و با توجه به افزایش اخیر افراط‌گرایی خشونت‌آمیز داخلی، خصوصا در میان بازنشستگان ارتش، مقامات پنتاگون نگران افزایش این آمار هستند.

آن‌ها می‌گویند که این خط مشی جدید، تغییر بزرگی در این مسئله ایجاد نخواهد کرد و صرفا اقدامی است برای حصول اطمینان از اینکه سربازان، در کنار حفظ حق آزادی بیان خود، می‌دانند حق انجام چه کارهایی را ندارند. برای اولین بار، این دستورالعمل‌ها به صورت جزئی‌تر، به شبکه‌های اجتماعی پرداخته‌اند.

این خط‌مشی جدید، فعالیت‌های ممنوعه را با ذکر جزئیات، شرح می‌دهد؛ فعالیت‌هایی که طیف گسترده‌ای دارند، از ترویج تروریسم و حمایت از سرنگونی دولت گرفته، تا جذب بودجه و راهپیمایی به نمایندگی از گروه‌های افراطی و حتی پسندیدن محتواهای افراط‌گرایانه در شبکه‌های اجتماعی. طبق این دستورالعمل‌ها، برای اینکه یک نیروی ارتش، خاطی شناخته شود، باید فرماندهان دو مسئله را بررسی کنند؛ اول اینکه آن شخص، طبق تعاریفی که در این قوانین آمده، یک اقدام افراط‌گرایانه انجام داده و دوم اینکه شخص مذکور، در آن اقدام "مشارکت فعالانه" داشته است.

قوانین جدید پنتاگون برای مقابله با رشد افراط‌گرایی در ارتش آمریکا
سرباز سابق ارتش آمریکا در حمله به ساختمان کنگره، ششم ژانویه ۲۰۲۱

گرچه دستورالعمل‌های قبلی پنتاگون نیز اعمال افراطی را منع کرده بودند اما تا به این حد وارد جزئیات نمی‌شدند؛ همچنین در قوانین پیشین، به روند دو مرحله‌ای مذکور اشاره‌ای نشده بود.

پنتاگون مدت‌هاست که از حضور برترپنداران سفیدپوست و دیگر گروه‌های افراطی در میان نیروهای خود آگاه است، اما لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا و دیگر رهبران نظامی کارزاری برای ریشه‌کن کردن افراط‌گرایی در ارتش به راه انداخته‌اند؛ جرقه این اقدام، هنگامی زده شد که مشخص شد نیروهای سابق و برخی از اعضای فعلی ارتش آمریکا، در یورش به ساختمان کنگره در ششم ژانویه سال جاری، شرکت کرده بودند.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.