زلنسکی: کی‌یف آماده حل‌وفصل مسالمت‌آمیز بحران دونباس است

رئیس‌جمهوری اوکراین گفت که روسای جمهوری لهستان و لیتوانی را از آمادگی کشورش برای حل و فصل مسالمت‌آمیز بحران دونباس مطلع کرده است.

به گزارش خبرآنی، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین امروز (دوشنبه) با «آندژی دودا» رئیس‌جمهوری لهستان و «گیتاناس نوسدا» رئیس‌جمهوری لیتوانی در منطقه ایوانو فرانکیفسک اوکراین در چارچوب مثلث لوبلین (همکاری سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی بین لهستان و لیتوانی و اوکراین) دیدار کرد.

در این دیدار، طرفین قصد دارند در مورد موضوعات مختلفی از جمله امنیت، اقتصاد و تجارت، سرمایه گذاری، گردشگری و زیرساخت‌ها گفتگو کنند.

زلنسکی گفت: «من به تفصیل در مورد طرح ابتکاری صلح خود در چارچوب گروه مثلث لوبلین و نشست مینسک، آمادگی برای گفت‌وگو و تلاش برای سازماندهی نشستی در فرمت نرماندی صحبت کردم».

رئیس‌جمهوری اوکراین تصریح کرد: همتایان لهستانی و لیتوانیایی من حمایت خود را از درخواست اوکراین برای عضویت در ناتو اعلام کردند و خواستار اعمال «تحریم‌های پیشگیرانه» علیه روسیه شدند.

زلنسکی گفت: باید گام‌های پیشگیرانه قوی و تحریم‌های جدی (علیه روسیه) برداشته شود تا کسی به تشدید تنش در هیچ منطقه‌ای فکر نکند، زیرا می‌بینیم که این مساله تنها به اوکراین، بلکه به هر کشور عضو اتحادیه اروپا مربوط می‌شود.

این در حالی است که روسیه بارها تهاجمی بودن سیاست خود در قبال اوکراین را رد کرده و کی‌یف و کشورهای غربی را مسؤول بن‌بست در روند حل و فصل درگیری‌های مسلحانه در منطقه دونباس واقع در جنوب شرقی اوکراین دانست.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.