رحمانی: فروش پیام‌های بازرگانی در بودجه 1401 بیش از 90 درصد افزایش داشته است

رجب رحمانی نماینده تاکستان و عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ‌پایگاه خبری خبرآنی، در واکنش به برخی اخبار در خصوص رشد 56 درصدی بودجه صداوسیما گفت: آنچه به اسم رشد بودجه صداوسیما عنوان شده، تنها اجبار این سازمان به فروش بیشتر تبلیغات و پیام‌های بازرگانی است. در واقع دولت برای سال آینده پیش‌بینی کرده که فروش پیام‌های بازرگانی بیش از 90 درصد افزایش یابد.

وی با تاکید بر ضرورت واقعی سازی بودجه سازمان صداوسیما در لایحه بودجه 1401 گفت: طبق قانون برنامه ششم توسعه، سهم دولت در بودجه صداوسیما باید معادل  7 دهم درصد بودجه عمومی کشور باشد اما در طول پنج سال گذشته هیچگاه این قانون به طور کمال اجرا نشده است. در سال آینده نیز افزایش 90 درصدی پیام‌های بازرگانی پیش بینی شده  که این امر در شرایط اقتصادی امروز کشور، امری نشدنی و غیرواقعی است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بودجه برخی از دستگاه‌های مختلف در لایحه بودجه 1401 از 50 تا 200 درصد افزایش داشته است، گفت: مجلس باید با کار دقیق و کارشناسی بودجه دستگاه‌های مختلف از جمله صدا و سیما را بررسی کند و با توجه به نیاز آنها و شرایط کلی کشور نسبت به تعیین بودجه آنها اقدام کند.

رحمانی با اشاره به مشکلات صداوسیما افزود: رسانه ملی تنها رسانه رسمی حاکمیت در سطح کشور است و امیدوارم ما نمایندگان مجلس با بررسی اولویت‌ها، برای بودجه صداوسیما برنامه‌ریزی دقیقی انجام دهیم چراکه صداوسیما منعکس کننده خدمات تمامی بخش‌های نظام از جمله بخش سلامت، بهداشت و درمان و سایر بخش های فرهنگی، اقتصادی ، اجتماعی و سیاسی جامعه است.

انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.