پوروشنکو اوکراین را ترک کرد

حزب "همبستگی اروپایی" تایید کرد، پس از آنکه دفتر ملی تحقیقات اوکراین تلاش کرد احضاریه‌ای را برای رئیس جمهور سابق این کشور به منظور ارائه توضیحات درباره اتهامات مربوط به ارسال زغال سنگ به منطقه دونباس که تحت کنترل کی‌یف نیست، ابلاغ کند، رئیس جمهور سابق اوکراین این کشور را به مقصد ترکیه و لهستان ترک کرد.

به گزارش خبرآنی، به نقل از خبرگزاری تاس، حزب "همبستگی اروپایی" متعلق به پترو پوروشنکو، رئیس جمهور سابق اوکراین در بیانیه‌ای که در صفحه رسمی فیسبوک خود منتشر کرد، گفت: پترو پوروشنکو تور دیپلماتیکی به ترکیه و لهستان را که از قبل برنامه‌ریزی شده بود، آغاز کرد. پوروشنکو قرار است روز شنبه و یکشنبه نشست‌هایی را در ترکیه برگزار کند که شامل دیداری با بارتولومیو یکم قسطنطنیه، اسقف اعظم قسطنطنیه نیز می‌شود.

در ادامه این بیانیه آمده است: پوروشنکو دوشنبه و سه‌شنبه برابر با ۲۰ و ۲۱ دسامبر در لهستان خواهد بود تا در یک کنفرانس بین‌المللی در مورد روسیه، اوکراین و ناتو شرکت کند.  

بازرسان و محققان دفتر ملی تحقیقات اوکراین تلاش کردند تا برای پوروشنکو احضاریه ابلاغ کنند تا از وی درباره پرونده مشارکت در تروریسم از طریق سازماندهی تامین زغال سنگ برای دونباس که تحت کنترل کی‌یف نیست، بازجویی کنند. این پرونده علیه ویکتور مدودچوک، رئیس حزب "شورای سیاسی پلتفورم اپوزیسیون-برای زندگی" تشکیل شده است. از آنجایی که رئیس جمهور سابق اوکراین بازرسان را نادیده گرفته، این احضاریه ابلاغ نشده است.  

به گفته ایرینا وندیکتووا، دادستان کل اوکراین حدود ۷.۶ میلیون دلار به شرکت‌های دولتی اوکراینی برای خرید زغال سنگ اختصاص یافته بود. مدودچوک همچنان تاکید دارد که این اتهامات علیه وی ساختگی هستند.

انتهای پیام

برچسب ها :

پوروشنکو اوکراین

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.