برکناری یک مسؤول نظامی برجسته لیبی، طرابلس را به پایگاهی نظامی تبدیل کرد

ویدیوهای منتشر شده در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی حاکی از این هستند که عصر چهارشنبه ده‌ها شبه‌نظامی سوار بر خودروهای زرهی در خیابان‌های شهر طرابلس، پایتخت لیبی شروع به گشت‌زنی کرده و تعدادی نیز در اطراف دفتر نخست وزیر و دیگر ساختمان‌های دولتی مستقر شدند.

به گزارش خبرآنی، رسانه‌های لیبی از جمله روزنامه المرصد اعلام کردند، این شبه‌نظامیان، نیروهای نزدیک به عبدالباسط مروان بودند که سال‌ها رئیس منطقه نظامی طرابلس بود و پس از صدور حکمی از سوی شورای ریاستی برکنار شده و به جای او عبدالقادر منصور تعیین شد.

منطقه نظامی طرابلس وابسته به وزارت دفاع لیبی است.

پس از آنکه عبدالقادر منصور فعالیت خود به عنوان فرمانده جدید منطقه نظامی طرابلس را آغاز کرد، محله‌های اصلی این شهر شاهد استقرار گسترده نیروهای امنیتی و نظامی بودند.

استقرار این نیروهای امنیتی و نظامی در طرابلس تنها چند روز مانده به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری لیبی انجام شد. به نظر می‌رسد کمیسیون انتخابات لیبی با چالش‌های بزرگی در برگزاری انتخابات در تاریخ مقرر خود مواجه است به ویژه که برخی کاندیداها غیبت داشته و اختلافات میان گروه‌های مختلف همچنان ادامه دارند.

یک مسؤول نظامی لیبی نیز به خبرگزاری فرانسه گفت: برخی گروه‌های شبه نظامی وابسته به گروه‌های نظامی و امنیتی طرابلس به شکل گسترده‌ای در برخی مناطق اصلی این شهر مستقر شدند.

این منبع که نخواست هویتش فاش شود، افزود: استقرار نیروها تنها چند ساعت پس از انتصاب عبدالقادر منصور به عنوان فرمانده جدید منطقه نظامی طرابلس از سوی شورای ریاستی و برکناری مروان انجام شد.

به گفته این منبع، گروه‌های شبه نظامی مستقر در طرابلس به یگان‌های نظامی در وزارت دفاع و دیگر یگان‌های وابسته به وزارت کشور وابسته هستند.

منبع یاد شده در ادامه گفت‌وگوی خود با خبرگزاری فرانسه ضمن کم اهمیت دانستن استقرار نیروهای نظامی و امنیتی در طرابلس، خبرهای منتشر شده درباره محاصره نهادهای دولتی را تکذیب و تاکید کرد: نیروهای مستقر شده در واقع همان نیروهایی هستند که امنیت این نهادها را تامین می‌کنند.

طرابلس تحت کنترل گروه‌های متعدد وابسته به وزارت دفاع و وزارت کشور لیبی است.

شرایط امنیتی این شهر با وجود پیشرفت سیاسی در سال گذشته میلادی همچنان ناپایدار است.

گفت‌وگوی سیاسی فوریه گذشته گروه‌های لیبیایی در ژنو که با نظارت سازمان ملل انجام شد، به تشکیل یک دولت موقت انجامید که مسؤولیت آن فراهم کردن شرایط برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی در ماه‌های دسامبر و ژانویه است.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.