سناتور منندز: پاکستان در شکست آمریکا در افغانستان نقش داشت

یک سناتور آمریکایی، پاکستان را تا حدی مسئول شکست آمریکا در افغانستان دانسته و گفت، پاکستان در حالی به پناهگاه نیروهای طالبان تبدیل شده بود، که آن‌ها در افغانستان نیروهای آمریکایی را هدف قرار داده و می‌کشتند.

به گزارش خبرآنی، به نقل از پایگاه خبری Times Now، رابرت منندز، رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا این سخنان را در تبریک برای انتخاب "دونالد آرمین بلوم" به عنوان سفیر واشنگتن در پاکستان بیان کرد.

به گفته منندز، این توسعه در روابط آمریکا-پاکستان در "یک برهه زمانی چالش‌برانگیز" در روابط دوجانبه این دو کشور صورت می‌پذیرد.

این سناتور دموکرات ایالت نیوجرسی، گفت: همزمان با اینکه طالبان، سربازان آمریکایی را هدف قرار می‌دادند، اسلام‌آباد به طالبان پناه می‌داد. ما باید در مورد مسیر پیش‌ روی خود، با دولت پاکستان گفت‌وگوهایی جدی داشته باشیم.

منندز همچنین اظهار کرد که "سال‌ها دو دوزه‌بازی پاکستان،" بخش کوچکی از دلایل شکست ماموریت آمریکا در افغانستان بود. آمریکا تقریبا دو دهه پس از حمله به افغانستان، در ماه اوت سال جاری و در پی به قدرت رسیدن طالبان در کابل، این کشور را ترک کرد.

همچنین منندز، فارغ از روابط پاکستان و دولت جدید افغانستان، نسبت به "قدرت فزاینده گروه‌های افراطی" در پاکستان ابراز نگرانی کرده و گفت: این دولت، فضای مناسبی برای فعالیت گروه‌های افراطی ایجاد کرده است. پاکستان نیز به مکانی بسیار خطرناک تبدیل شده است.

او همچنین اظهار داشت که منع اشاعه هسته‌ای، مدیریت تنش‌ها با هند و مقابله با همه‌گیری کرونا، از جنبه‌های مهم روابط دوجانبه آمریکا-پاکستان است.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.