کمک ۳ میلیون یورویی ایتالیا به آنروا برای حمایت از آوارگان فلسطینی ساکن سوریه و کرانه باختری

منابع خبری از توافق ایتالیا و آنروا بر سر اختصاص سه میلیون یورو برای خدمات رسانی به آوارگان فلسطینی در کرانه باختری و سوریه خبر دادند.

به گزارش خبرآنی به نقل از خبرگزاری شینهوا، ایتالیا و آژانس امداد و کار آوارگان فلسطین (آنروا) توافقی به ارزش سه میلیون یورو برای خدمات رسانی به آوارگان فلسطینی در کرانه باختری و سوریه امضاء کردند.

طبق این گزارش، این توافق به امضای مدیر آژانس همکاری‌های توسعه ایتالیا و مدیر بخش همکاری‌های بین المللی آنروا رسید.

طبق این توافق، دو میلیون یورو از این مبلغ به حمایت از دانش آموزان آواره در کرانه باختری اختصاص می‌یابد؛ چرا که آموزش نقش مهمی در حمایت از کودکان و نوجوانان برای توسعه پتانسیل‌های آنها دارند.

این بخش از توافق ایجاد محیطی مناسبی را برای حدود ۴۶هزار دانش آموز مدارس آنروا در کرانه باختری تضمین می‌کند و ۹۶ مدرسه قادر و آماده خواهند بود تا مسائل مربوط به حمایت از کودکان را شناسایی و حمایت‌های لازم را ارائه کنند.

همچنین یک میلیون یوروی دیگر در جهت خدمات سلامتی و حمایت از آوارگان فلسطینی در سوریه استفاده می‌شود تا ۲۳ مرکز و مراکز بهداشتی آنروا را پوشش دهد.

آنروا از این کمک مالی ایتالیا و تعهد بلندمدت این کشور در قبال آوارگان فلسطینی در خاورمیانه تشکر و قدردانی کرد.

ایتالیا از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۹ بیش از ۶۰ میلیون یورو به آنروا برای ارائه خدمات ضروری و اساسی به آوارگان فلسطینی کمک کرد.

آنروا به حدود ۵.۶ میلیون پناهنده فلسطینی در اردن، لبنان، سوریه، کرانه باختری و نوار غزه  که در این آژانس ثبت نام کرده‌اند، خدمات حیاتی ارائه می‌دهد.

خدمات این نهاد حقوق بشری شامل آموزش، مراقبت های بهداشتی، امداد و خدمات اجتماعی، زیرساخت‌ها و بهبود وضعیت اردوگاه‌ها، حفاظت و تامین مالی می‌شود.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.