مخالفت آمریکا با تحویل زودتر از موعد هواپیماهای سوخت‌رسان به اسرائیل

یک رسانه عبری از مخالفت واشنگتن با درخواست رژیم صهیونیستی برای تحویل زودتر از موعد چند فروند هواپیمای سوخت‌رسان به این رژیم خبر داد.

به گزارش خبرآنی، روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت اعلام کرد که واشنگتن با درخواست رژیم صهیونیستی برای تحویل زودتر از موعد دو فروند هواپیمای سوخت‌رسان از مجموع چهار هواپیمای معامله شده میان دو طرف مخالفت کرده است.

این روزنامه نوشت که وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اصرار دارد این دو هواپیما را طبق موعد تعیین شده توسط صنایع نظامی آمریکا پس از حداقل چهار سال به رژیم صهیونیستی تحویل دهد.

طبق این گزارش، اسرائیل خواستار دست یافتن به چهار فروند هواپیمای سوخت‌رسان از نوع "بوئینگ KC۴۶" از آمریکا شده است. این هواپیماها بردی ۱۱ هزار کیلومتری داشته و قادر هستند ۱۱ تا ۱۲ ساعت در هوا باقی بمانند.

یدیعوت آحارونوت اعلام کرد که مقامات رژیم صهیونیستی از دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا درخواست کرده‌اند که دو فروند از این هواپیماها را به صورت فوری به این رژیم تحویل دهد.

این روزنامه در ادامه نوشت که کمیته وزارتی مسئول خرید تسلیحات دولت اسرائیل اخیرا تصمیم گرفت که به عنوان بخشی از آمادگی خود برای آغاز اقدام نظامی احتمالی، چهار هواپیما برای سوخت‌گیری در آسمان خریداری کند.

این روزنامه عبری درباره دلیل مطرح شدن درخواست تحویل زودتر از موعد این هواپیماها از سوی اسرائیل نوشت: این نوع هواپیماهای سوخت‌رسان از این قابلیت برخوردار هستند که بر فراز دریای مدیترانه یا هر مکان دیگری به ده‌ها جنگنده سوخت رسانی کنند و شرکت بوئینگ میلیاردها دلار برای توسعه این هواپیماها سرمایه‌گذاری کرده است.

این رسانه همچنین گزارش داد که ارتش رژیم اشغالگر در دوران گادی آیزنکوت، رئیس سابق ستاد کل ارتش این رژیم تصمیم به خرید هواپیماهای مذکور گرفت، اما دولت اسرائیل به دلیل بحران سیاسی که طی چهار سال گذشته با آن مواجه بوده است، بودجه‌ای به آن اختصاص نداد.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.