به گزارش پایگاه خبری خبرآنی، بهروز آقایی با بیان اینکه افزایش شاخص های دسترسی بنادر، سرمایه گذاری های جدید و استفاده از تکنولوژی های نوین در مدیریت ترمینال های بندری از نتایج حاصل از فعالیت پورت اپراتور های بزرگ دنیا در بنادر منطقه است گفت: امروزه بنادر کانتینری در تلاشند تا با ایجاد نقش مرکزی هاب فعالیت خود را در سایر بنادر منطقه از طریق ترانشیپ و جذب خطوط برتر کشتیرانی جهان و نیز جذب کانتینرهای ترانزیتی کشورهای دیگر افزایش دهند.
وی با اشاره به تخلیه و بارگیری بالغ بر 25 میلیون TEU کانتینر در بنادر عمده کانتینری شمال اقیانوس هند و خلیج فارس از غرب هند تا جنوب عراق در سال 2020 افزود: سهم عمده کانتینری کشور از این میزان تخلیه بارگیری 6.4 درصد می باشد.
وی افزود: علی رغم محدودیت های ناشی از ویروس کرونا، رشد عملیات تخلیه و بارگیری کانتینری در منطقه خلیج فارس و دریای عمان صعودی بوده که دلیل این افزایش؛ تلاش بنادر منطقه برای اتصال به شبکه جهانی و حمل و نقل کانتینری از طریق افزایش شاخص های دسترسی بنادر، سرمایه گذاری های جدید و استفاده از تکنولوژی های نوین در مدیریت ترمینال های بندری است.
آقایی با اشاره به نقش توسعهدهنده پورت اپراتورهای کانتینری جهان در ترمینالهای کانتینری بنادر افزود: در اکثر بنادر مورد اشاره از غرب هند (موندرا و ناواشیو) تا جنوب غربی (جبل علی و خلیفه) تا جنوب غرب ام القصر، پورت اپراتورهای بزرگ دنیا PSA، PPWORLD، HUTCH، APM و MSG در حال فعالیت هستند.
وی اتصال بنادر به شبکه جهانی حمل و نقل دریایی، استفاده از تکنولوژی های نو در مدیریت بنادر، طراحی و مبادلات کالا، ارتقاء نرم افزار مدیریت ترمینال های بندری و تقویت شاخص های هوشمندسازی در بنادر را از نتایج حاصل از فعالیت پورت اپراتور های بزرگ دنیا در بنادر منطقه دانست.
مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با اشاره به شیوه های گوناگون فعالیت پورت اپراتورهای جهانی در بنادر از طریق قراردادهای همکاری و بهرهبرداری افزود: همزمان با حضور پورت اپراتورهای بزرگ دنیا و عقد قراردادهای راهبری ترمینال بندری و سرمایه گذاری بلندمدت؛ ورود خطوط کشتیرانی عمده دنیا به این بنادر نیز تسهیل گردیده است بطوریکه از همه خطوط بزرگ کشتیرانی دنیا MSC، COSCO ، CMA CGM Group و Mærsk به این بنادر تردد می کنند.
وی تصریح کرد: فعالیت اپراتورهای بزرگ و تردد خطوط کشتیرانی بزرگ فرصت بسیار مناسبی برای دسترسی و اتصال به شبکه جهانی حمل و نقل و در نهایت کاهش هزینه ها و زمان انتقال کالا را در پی خواهد داشت.
انتهای پیام/