الحلبوسی شانسی برای ابقا در ریاست پارلمان عراق ندارد

منابع سیاسی عراقی اعلام کردند از نظر احزاب و جریان‌های مختلف محمد الحلبوسی، رئیس ائتلاف "التقدم" شانسی برای ابقا در ریاست پارلمان ندارد.

به گزارش خبرآنی، به نقل از المعلومه، چهره‌های سیاسی از احزاب مختلف عراق اعلام کردند که به نظرشان با توجه به مخالفت گسترده احزاب، محمد الحلبوسی رئیس حزب سنی "پیشرو" و رئیس سابق پارلمان لبنان شانسی برای انتخاب مجدد برای تصدی این سمت ندارد .

حامد المطلق، نماینده سابق پارلمان عراق در این باره گفت: الحلبوسی نمی‌تواند بار دیگر ریاست پارلمان را به دست بیاورد، به ویژه اینکه اکثر احزاب سیاسی مخالف ابقای او در این سمت هستند.

در همین حال، حسین المالکی، عضو ائتلاف "دولت قانون" نیز در گفت‌وگو با المعلومه ابقای رؤسای سه گانه (ریاست جمهوری، پارلمان و نخست وزیر) در سایه تمایل ملت عراق به انجام تغییرات را بعید دانست.

باسم خشان، سیاستمدار مستقل عراقی نیز در سخنانی در این باره گفت که الحلبوسی نمی‌تواند ریاست پارلمان را به عهده بگیر چراکه علاوه بر مخالفت طرف‌های مختلف پرونده‌های قضایی علیه او مطرح است و او در دوره ریاست پارلمان مرتکب تخلفات مختلفی شده است.

طبق اعلام نتایج نهایی انتخابات پارلمانی عراق، فراکسیون «صدر»، وابسته به مقتدی صدر با ۷۳ کرسی در رتبه اول، ائتلاف «تقدم» (پیشرو) (که از بزرگترین ائتلاف اهل سنت محسوب می‌شود) با ۳۷ کرسی در رتبه دوم، ائتلاف «دولت القانون» به رهبری نوری مالکی با ۳۳ کرسی در رتبه سوم قرار گرفتند.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.