مخبر: نیاز کشور در زمینه تأمین واگن باید از شرکت‌های داخلی فراهم شود

به گزارش حوزه دولت ‌پایگاه خبری خبرآنی، جلسه بررسی برخی پروژه‌های وزارت راه و شهرسازی  امروز (یکشنبه) به ریاست محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور برگزار شد.

 مخبر در این جلسه که با حضور وزرای راه و شهرسازی، نفت، رئیس کل بانک مرکزی، شهردار تهران و همچنین استانداران بوشهر، فارس و مازندران و مسئولان دستگاه‌های مربوطه انجام شد، با اشاره به دانش و توانایی جوانان و شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در ساخت واگن قطارهای درون شهری گفت: جوانان ایرانی با وجود تحریم‌ها و مشکلات توانسته‌اند دانش ساخت واگن و سیستم رانش واگن را به صورت کاملاً بومی در اختیار داشته باشند که این دستاورد می‌تواند در بخش‌های مختلف مورد استفاده قرار گیرد، بر همین اساس باید نیاز کشور در زمینه تأمین واگن از شرکت‌های داخلی فراهم شود.

وی با تأکید بر اینکه باید در طرح‌های توسعه‌ای ریلی کشور منافع مردم و سایر بخش‌ها تأمین شود، از وزارت راه و شهرسازی خواست تا هر چه سریعتر طرح جامع توسعه راه‌آهن کشور را براساس رفع نیازهای حمل و نقل درون و برون‌شهری و همچنین باربری کشور تدوین کند.

همچنین در این جلسه معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، گزارشی از پروژه تأمین واگن مترویی در کشور و همچنین وضعیت خطوط متروی در دست ساخت و بهره‌برداری ارائه کرد و مقرر شد با رفع مشکلات بانکی و برخی چالش‌ها و موانع موجود، تأمین واگن‌های متروی مورد نیاز در شهر تهران، کلانشهرهای کشور و حومه تهران هر چه زودتر نهایی شود.

«طرح تأمین 2000 واگن شهری» برای شهر تهران و حومه آن از دیگر تصمیمات این جلسه بود و مقرر شد، پروژه ساخت 630 دستگاه واگن متروی تهران از این طرح هر چه زودتر عملیاتی شود و در همین راستا و رفع نیاز بخشی از 630 واگن مورد نیاز تهران، قرارداد ساخئت سالانه 105 دستگاه واگن بین وزارت راه و شهرسازی و شهرداری تهران با شرکت‌های داخلی نهایی شود.

همچنین در این جلسه در خصوص مشکلات و موانع بر سر راه قرارداد تأمین 315 واگن مترو در شهرهای اصفهان، شیراز و تبریز بحث و تبادل نظر شد.

در ادامه نیز با توجه به سفرهای استانی حجت‌الاسلام ابراهیم رئیسی به استان‌های فارس و بوشهر و تأکید رئیس‌جمهوری برای احداث راه‌آهن شیراز-بوشهر-عسلویه مقرر شد با رفع موانع و مشکلات و همکاری وزارت نفت و راه و شهرسازی عملیات اجرایی این خط ریلی کشور و اتصال به راه‌آهن سراسری کشور آغاز شود.

بهسازی راه اصلی محور هراز نیز از دیگر تصمیمات این جلسه بود و تأکید شد که تعریض و چهار بانده کردن محور هراز با تأمین اعتبارات مالی و اتمام بخش‌های باقیمانده از برخی نقاط مسیر، تکمیل این محور پرتردد و مهم نهایی شود تا از بار ترافیکی چند ساعته آن کاسته شود.

انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.