درگیری‌ فلسطینی‌ها و نظامیان اسرائیلی در جنوب نابلس/ یک فلسطینی زخمی شد

در پی تیراندازی سربازان اسرائیلی در درگیری‌هایی که در نزدیکی ورودی شهرک بیتا واقع در جنوب نابلس شکل گرفتند، یک جوان فلسطینی زخمی شد.

به گزارش خبرآنی، به نقل از شبکه خبری المیادین، در پی درگیری‌هایی که عصر شنبه در چارچوب فعالیت‌های تنش شبانه میان فلسطینی‌ها و سربازان اسرائیلی در نزدیکی ورودی شهرک بیتا واقع در جنوب نابلس شکل گرفتند، یک جوان فلسطینی بر اثر تیراندازی اشغالگران اسرائیلی زخمی شد.

پیش از این فعالان فلسطینی در پاسخ به شهادت جمیل ابوعیاش، جوان فلسطینی که چند ساعت پس از اصابت گلوله به سرش در جریان سرکوب راهپیمایی علیه شهرک‌سازی‌ها در شهر ببیتا به شهادت رسیده بود، برای آغاز فعالیت‌های تنش شبانه در ورودی این شهرک به جای منطقه کوه صبیح فراخوان داده بودند.

مراسم تشییع جنازه این شهید عصر جمعه از مقابل بیمارستان دولتی رفیدیا با حضور نیروهای امنیتی فلسطین برگزار شد و شرکت‌کنندگان در این مراسم شعارهایی در تمجید از این شهید و سایر شهدای فلسطینی سر داده و تعهد دادند مقاومت مردمی فلسطین در منطقه جبل صبیح تا بیرون راندن اشغالگران و شهرک‌نشین‌ها ادامه خواهد یافت.

طبق گزارش خبرگزاری‌های فلسطینی، برخی از نیروهای مقاومت شامگاه شنبه به منطقه شهرک‌نشین "آویتار" واقع در فراز کوه صبیح در شهرک بیتا تیراندازی کردند.

برخی منابع محلی تاکید کردند بارانی از گلوله‌ها به سمت این کانون شهرک‌نشینی شلیک شد و در پی آن سربازان اسرائیلی در اطراف منطقه به حالت آماده باش درآمدند.

این اولین حمله از این نوع به منطقه آویتار از زمان ایجاد آن در مه گذشته بود.

ساکنان شهرک بیتا و شهرک‌های مجاور آن در مخالفت با ایجاد این کانون، علاوه بر فعالیت‌های مربوط به تنش شبانه، فعالیت‌های مردمی هفتگی را نیز به راه انداخته‌اند.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.