میشل عون: از قرداحی نخواستم استعفا کند/ کاخ بعبدا را در پایان دوره ریاستم ترک می‌کنم

رئیس‌جمهوری لبنان تاکید کرد: برای بهترین روابط با عربستان و کل کشورهای شورای همکاری خلیج فارس تلاش می‌کند.

به گزارش خبرآنی، میشل عون، رئیس‌جمهوری لبنان که در قطر به سر می‌برد بعد از دیدار با امیر این کشور در گفت‌وگو با شبکه الجزیره تاکید کرد: در دیدار با تمیم بن حمد آل ثانی،‌ امیر قطر به بررسی بحران پیش آمده در روابط لبنان و عربستان و برخی کشورهای شورای همکاری خلیج فارس پرداختم.

عون بار دیگر تکرار کرد که خواهان بهترین روابط با عربستان و کل کشورهای شورای همکاری خلیج فارس است.

رئیس‌جمهوری لبنان همچنین اشاره کرد که از هیچ کس نخواسته استعفا کند و جورج قرداحی، وزیر اطلاع‌رسانی لبنان براساس آنچه برای لبنان بهتر خواهد بود، عمل خواهد کرد.

عربستان ۲۹ اکتبر سفیر خود در لبنان را برای رایزنی فراخواند و سفیر لبنان را نیز اخراج کرد.  این بعد از آن بود که جورج قرداحی در گفت‌وگویی با شبکه الجزیره پیش از پیوستن به کابینه لبنان با انتقاد از جنگ یمن گفته بود:‌ ملتی از خود دفاع می‌کنند، آیا به کسی تجاوز می‌کنند؟ به نظر من جنگ یمن بیهوده است و باید متوقف شود.

میشل عون تاکید کرد: قصد ترک پستم بعد از دوره ریاست‌جمهوری‌ را دارم؛ اما در صورت تصمیم پارلمان برای تمدید دوره ریاست‌جمهوری در این پست می‌مانم.

عون تاکید کرد، انتخابات پارلمانی برگزار خواهد شد و تمام تدابیر برای برگزاری آن اتخاذ شده است.

میشل عون ۲۰۱۶ انتخاب شد تا به خلأ ریاست‌جمهوری ۲۹ ماهه پایان دهد و دوره ریاست‌جمهوری‌اش ۳۱ اکتبر ۲۰۲۲ خاتمه می‌یابد.

پیشتر منابع ریاست‌جمهوری لبنان به روزنامه الشرق الاوسط گفته بودند، اخباری منتشر شده مبنی بر اینکه عون قصد ماندن در پستش را دارد و هرگز تا زمانی که جانشینی برای او انتخاب نشود قصد ترک ریاست‌جمهوری را ندارد.

این منابع توضیح دادند، زمانی که عون می‌گوید تسلیم خلأ نخواهد شد بدان معنا نیست که در کاخ خواهد ماند بلکه تلاش خود را خواهد کرد تا هیچ‌گونه خلئی پیش نیاید و برای برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری تلاش خواهد کرد.

میشل عون در ادامه این مصاحبه توضیح داد: با حزب‌الله لبنان در برکناری بازپرس پرونده انفجار بیروت موافق نیست؛ اما از جنبه دیگر اشاره کرد که حزب‌الله به قطعنامه‌ ۱۷۰۱ متعهد است و هیچ خللی از سوی آن از سال ۲۰۱۷ رویت نشده است.

عون همچنین تاکید کرد: بانک مرکزی لبنان تحت تحقیقات جنایی است و رئیس بانک مرکزی مسؤول ناپدید شدن اموال است، مشکلات انباشت شده در افزایش بحران اقتصادی کشور سهم داشته‌اند.

رئیس‌جمهوری لبنان در موضوعی دیگر خاطرنشان کرد: هرگز حکم تغییر مرزهای دریایی را تا زمانی که ما در مرحله مذاکره هستیم صادر نخواهم کرد.

انتهای پیام

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.