اجرای مانورهای نیروی هوایی اوکراین با تاکید بر حملات هوایی

وزارت دفاع اوکراین اعلام کرد، کی‌یف یک سری مانور با همراهی نیروی هوایی خود برگزار کرده است که شامل تمرین حملات هوایی در محوطه‌های آموزشی در جنوب این کشور می‌شد.

به گزارش خبرآنی، به نقل از خبرگزاری رویترز، در بیانیه روز سه‌شنبه وزارت دفاع اوکراین آمده است که هواپیماهای سو-۲۴ام و سو-۲۵، تحت پوشش جنگنده‌های میگ-۲۹ و سو-۲۷ اقدام به حملات هوایی شبیه‌سازی شده کردند و اهدافی را در هوا و زمین که دریای سیاه در نظر گرفته شد، مورد اصابت قرار دادند.    

در گرماگرم افزایش نگرانی‌ها بر سر تحرکات نظامیان روس در نزدیکی مرزهای اوکراین، که به گفته کی‌یف می‌تواند مسیر یک تشدید نظامی قدرتمند را هموار کند، اوکراین مانورهای نظامی خود را با جدیت دنبال می‌کند.

تدابیر کی‌یف در شرایطی صورت می‌گیرد که سه‌شنبه دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین این نگرانی که روسیه قصد حمله به اوکراین را دارد، بی‌اساس دانسته و گفت: ما مکرراً و در سطوح مختلف، تصریح کرده‌ایم که قصد حمله به هیچ جایی را نداریم. روسیه هیچ برنامه ستیزه‌جویانه‌ای ندارد و هر که خلاف آن را بگوید، اشتباه گفته است. ضمناً، نسبت دادن تحرکات نیروهای روسیه در خاک خود به چنین نقشه‌هایی (با انگیزه‌های تهاجمی)، کاملا اشتباه است.

پسکوف همچنین برنامه آمریکا و ناتو برای ارسال نیرو و تجهیزات به اوکراین را انکارناپذیر خوانده و گفت: مشاوران و تجهیزات نظامی به آنجا (اوکراین) می‌روند، سامانه‌های تسلیحاتی نه تنها از آمریکا، بلکه از دیگر کشورهای عضو ناتو هم به آنجا فرستاده می‌شوند... و این نتیجه‌ای جز وخامت بیشتر اوضاع در مرز ندارد.

سخنگوی کرملین همچنین گفت کی‌یف باید به توافقات مینسک عمل کند چرا که عدم پیشرفت، تنش‌ها در اروپا را افزایش می‌دهد.

پسکوف با بیان اینکه "جمهوری دونباس" هیچ اقدام تحریک‌آمیزی در منطقه نداشته است، گفت: ما عمیقا از فعالیت‌های تحریک‌آمیز نیروهای مسلح اوکراین در مرز روسیه و آماده شدن برای یک راه‌حل نظامی احتمالی، نگران هستیم، اقدامی که هدف آن، حل و فصل مسئله دونباس، با استفاده از زور است.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.