وزیر دفاع فیلیپین: قایق‌های پشتیبانی، دوباره به آیونگین اعزام می‌شوند

وزیر دفاع فیلیپین گفت عملیات تدارکات و پشتیبانی از نیروهای فیلیپینی مستقر در آبسنگی در دریای چین جنوبی، این هفته از سر گرفته خواهد شد. این عملیات، هفته گذشته در پی مداخله گارد ساحلی چین، متوقف شده بود.

به گزارش خبرآنی، به نقل از خبرگزاری رویترز، دلفین لورنزانا، وزیر دفاع فیلیپین، گفت به ارتش دستور داده تا قایق‌های پشتیبانی را مجدداً به "سد جزیره‌ای توماس ۲" که تحت تصرف فیلیپین است، بفرستد. او گفت که چین، این بار "دیگر دخالت نخواهد کرد."

در روز پنجشنبه، فیلیپین اقدام ۳ قایق گارد ساحلی چین که راه قایق‌های پشتیبانی فیلیپین را مسدود و از آب با فشار قوی استفاده کردند، محکوم کرد؛ قایق‌های فیلیپینی در مسیر سد جزیره‌ای توماس ۲ بودند که در آن منطقه، به "آیونگین" شهرت دارد.

آمریکا اقدام چین را "خطرناک، تحریک‌کننده و غیرقابل توجیه" خوانده و هشدار داد که حمله مسلحانه به قایق‌های فیلیپین، تعهدات دفاعی آمریکا در قبلا فیلیپین را وارد مرحله اجرایی خواهد کرد.

لورنزانا گفت: طبق مکالماتم با سفیر چین، پکن این بار مداخله نخواهد کرد.

سفارت چین در مانیل، پایتخت فیلیپین، هنوز در این باره اظهار نظر نکرده است.

به گفته لورنزانا، قایق‌های پشتیبانی فیلیپین، در این مسیر تنها بوده و هیچ کشتی یا قایق نیروی دریایی و گارد ساحلی در طول مسیر از آن‌ها محافظت نخواهد کرد.

وزیر دفاع فیلیپین گفت: تفاوتی ندارد که ما در حال ماهیگیری هستیم یا داریم برای "سیرا مادره" (ناو فیلیپینی) در آیونگین، تدارکات می‌بریم؛ آن‌ها (چین) حق ندارند در منطقه ویژه اقتصادی ما، کشتی‌های ما را مورد آزار و اذیت قرار داده یا مانع از حرکت آن‌ها شوند.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.