کره شمالی، قطعنامه سازمان ملل را محکوم کرد

کره شمالی امروز (یکشنبه) پیش‌نویس قطعنامه سازمان ملل را درباره انتقاد از نقض‌های حقوق بشری در این کشور رد کرد.

به گزارش خبرآنی، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، این انتقاد از سوی کره شمالی چهار روز پس از آن مطرح شد که کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل پیش نویس این قطعنامه را تصویب کرد.

پیونگ یانگ ضمن محکوم کردن این قطعنامه وعده مقابله قاطع با نیروهای متخاصم را نیز داده است.

این قطعنامه که هفدهمین مورد از نوع خود است که به صورت سالانه توسط این هیات از سازمان ملل تصویب می‌شود ماه آتی میلادی در مجمع عمومی سازمان ملل مورد حمایت قرار خواهد گرفت.

وزارت خارجه کره شمالی گفته که به صورت قاطعانه این قطعنامه ضد کره شمالی را که از سوی نیروهای متخاصم طرح و تصویب شده، رد می‌کند و آن را ایجاد کننده یک سیاست خصمانه ضد کره شمالی و استانداردی دوگانه می‌داند.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای که در وبسایت آژانس خبری رسمی کره شمالی منتشر شد، ‌آورده است: ما هرگز تلاش‌هایی را که با هدف بر هم زدن و نقض حق حاکمیت کشور است، تاب نمی‌آوریم و به مقابله قاطعانه خود برای پایان دادن به این تحرکات و اقدامات از سوی نیروهای متخاصم ادامه می‌دهیم.

پیونگ یانگ مدت‌هاست که بابت نقض‌های حقوق بشری در مظان اتهام قرار دارد که شامل صدها هزار زندانی سیاسی در اردوگاه‌های کار اجباری، شکنجه‌ها و اعدام‌ها می‌شود.

در سال ۲۰۱۴، کمیسیون تفحص سازمان ملل پس از یکسال بررسی و تحقیق در گزارشی اعلام کرد که مسئولان دولت پیونگ یانگ مسئول نقض‌های گسترده و سیستماتیک بشری در کره شمالی هستند.

اما دولت کره شمالی در مقابل هرگونه تلاش در مورد حقوق بشر موضع گیری دارد و این تلاش‌ها به رهبری آمریکا را با هدف براندازی دولت پیونگ یانگ قلمداد می‌کند.

امروز همچنین کره شمالی مدعی شد که تمام سیاست‌هایش در خدمت اولویت دادن به حقوق و منافع مردم و ارتقای رفاه آنهاست.

انتهای پیام

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.