به گزارش پایگاه خبری خبرآنی به نقل از اسکای نیوز، این درحالی است که اپل از مدتها فقط به تکنسینهای مجاز و تأیید شده خود اجازه میدهد قطعات و نرم افزارهای مورد نیاز دستگاههای شرکت را فراهم کنند. این شرکت آمریکایی روز گذشته اعلام کرد کاربرانش میتوانند به قطعات و ابزارهای اصلی اپل برای تعمیر دو مدل جدید آیفون و به تدریج برخی رایانههای مک دسترسی پیدا کنند.
اپل اعلام کرد سال آینده یک فروشگاه آنلاین برای تعمیر محصولاتش راه اندازه میکند که بیش از ۲۰۰ قطعه و ابزار برای تعمیر دستگاههای آیفون ۱۲ و ۱۳ در آن عرضه میشوند.
نخستین مرحله این پروژه روی قطعات اصلی مانند باتری، دوربین و نمایشگر متمرکز است و احتمالاً بقیه قطعات بعداً عرضه میشوند.
اپل از مشتریانش میخواهد تا راهنمای تعمیر را بررسی کنند و سپس قطعات مورد نیازشان را از فروشگاه آنلاین Self Service Repair سفارش دهند. این شرکت هزینه قطعات را اعلام نکرده اما اعتباری برای مشتریانی در نظر میگیرد که قطعات استفاده شده را برای بازیافت به شرکت بر میگردانند.
به نوشته انگجت، این شرکت تاکید کرده برنامه مذکور برای افرادی با تجربه کافی در زمینه تعمیر دستگاههای الکترونیکی اجرا میشود. بنابراین بهتر است بیشتر افراد برای دریافت سرویس به افراد حرفهای در اپل استورها یا تهیه کنندگان مجاز مراجعه کنند.
اپل دلیل برنامه جدید خود را اعلام نکرده است. اما این اقدام احتمالاً به فشارهای دولت آمریکا مربوط است. کاخ سفید، کمیسیون فدرال تجارت و چند ایالت مختلف در این کشور از اقداماتی برای حق تعمیر دستگاهها پشتیبانی کردهاند. اقدامات مذکور اپل و بقیه شرکتهای بزرگ را مجبور میکند به مشتریان اجازه دهند دستگاههایشان را خود تعمیر کنند.