اشتیه: کنگره آمریکا کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد

نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین از کنگره آمریکا خواست تا کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد و کنسولگری آمریکا در شهر قدس را بازگشایی کند.

به گزارش خبرآنی، به نقل از خبرگزاری آناتولی، محمد اشتیه، نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین در جریان دیدار با هیأتی از اعضای کنگره حزب دموکرات و جمهوری خواه آمریکا در شهر رام الله، از این کنگره خواست کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد و برای اصلاح قوانین و مقرراتی که تشکیلات خودگردان فلسطین و سازمان آزادی‌بخش فلسطین را هدف قرار داده و آنها را با "تروریسم" مرتبط می‌کند، تلاش کند.

وی همچنین بر لزوم عملی شدن تعهدات دولت جدید آمریکا که در جریان کمپین‌های انتخاباتی و پس از آن داده، از جمله آنها بازگشایی کنسولگری آمریکا در شهر قدس و حفاظت از وضعیت کنونی این شهر، تاکید کرد.

اشتیه و اعضای هیأت کنگره آمریکا، «آینده روند سیاسی در سایه تخریب هدفمند دولت‌های رژیم صهیونیستی علیه راهکار تشکیل دو کشوری» را مورد بررسی قرار دادند.

وی با مطرح کردن سوالی گفت: چگونه می‌توانیم در مورد راهکار "دو کشوری" سخن بگوییم در حالی که ۷۲۰ هزار شهرک‌نشین در اراضی فلسطینی وجود دارند، برنامه‌های شهرک‌سازی ادامه دارد و ۶۲ درصد اراضی فلسطینی تحت کنترل مستقیم رژیم صهیونیستی است و اسرائیل با آن به عنوان یک مخزن جغرافیایی برای توسعه شهرک سازی برخورد می‌کند.

پیشتر نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین از پارلمان اروپا هم خواست دولت‌های کشورهای عضو این اتحادیه را به سمت به رسمیت شناختن کشور فلسطین سوق دهد.

محمد اشتیه همچنین از کشورهای اتحادیه اروپا خواست رژیم اشغالگر را جهت پایبندی به توافق‌های امضا شده از جمله اجازه برگزاری انتخابات سراسری فلسطین در بخش شرقی شهر قدس تحت فشار قرار دهد.

تاکنون از مجموع ۱۹۳ کشور ۱۳۹ کشور یعنی ۷۰ درصد کشورهای جهان کشور فلسطین را به رسمیت شناخته‌اند.

دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در سال ۲۰۱۹ کنسولگری و در سال ۲۰۱۸ دفتر سازمان آزادی‌بخش فلسطین در واشنگتن را بست.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.