بی‌توجهی شهردار تهران به تذکر شورا و بی‌پاسخ ماندن سؤالات در ارتباط با انتصابات

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری خبرآنی؛ جعفر شربیانی در جریان بیست و دومین جلسه شورای شهر تهران در تذکری با اشاره به انتصابات علیرضا زاکانی در شهرداری تهران اظهار کرد: شاخص‌ها و معیارهای انتخاب معاونین و شهرداران منا‌طق و مدیران ارشد و سازمان‌ها و شرکت‌ها به افکار عمومی اطلاع داده شود و اسامی و رزومه مشخصات تیم و کانون ارزیابی نیز در اختیار افکار عمومی قرار گیرد.

عضو شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه روش‌ها و کانال‌های ارسال رزومه به افکار عمومی اطلاع داده شود، تصریح کرد: در این زمینه اعلام شود چه تعداد رزومه در اختیار شهردار تهران قرار گرفته و روش اولویت‌بندی آن چه بوده است؟

شربیانی افزود :بر اساس نص صریح قانون باید بعد از گذشت مدتی پاسخ تذکر بنده به صورت کتبی به من ابلاغ می‌شد اما تاکنون این اتفاق در عمل نیفتاده است.

عضو شورای شهر تهران افزود: برای تنویر افکار عمومی و اطلاع همکاران شورا و براساس تعهد به قانون و استناد به آن چیزی که شهردار تهران چندی قبل در خصوص انتصابات اعلام کرده و گفتند که انتصابات نسبتی با شورای شهر تهران ندارد، دقیقا با تایید آن نظریه در همان قانون آمده است که وظیفه نظارت بر حسن اداره امور شهر بر عهده شورا است!

شربیان با اشاره به گزارشی از روند پاسخ‌گویی شهردار تهران گفت: یکی از اشکالات پاسخ‌گویی و مراجعه واسطه‌گری برخی از اعضای شورا است که از طریق آنها پیام‌هایی برای بنده صادر شد. همچنین مراجعه دستیار شهردار تهران به بنده برای توضیحات بود که در آنجا به ایشان اعلام کردم سوالات من محتوایی، مبنایی و براساس افکار عمومی بود، سوالات من براساس آنچه ما به مردم قول داده‌ایم بوده است فلذا پاسخ‌های شما نیز براساس همین مبنا باید باشد.

وی اظهار کرد: در راستای عملیاتی کردن آن تذکر همان سوالات را با تشرییح جزئیات و تبدیل آن به جداول روشنی برای گرفتن ان اطلاعات و دادن ان به افکار عمومی از ایشان خواستار شدم و وعده کردند به سرعت این پاسخ‌ها را جمع‌آوری کرده و برای من خواهد آورد، امری که تا به امروز اتفاق نیفتاده است.

شربیانی خاطرنشان کرد: اگر این روند را تحلیل کنید به این نتیجه می‌رسید که مشی و منطق شهرداری و دوستان پاسخ دادن به تذکرات و سوالات اعضا و به رسمیت شناختن نقش نظارتی آنها نیست و روش‌هایی چون گفت‌وگو در رسانه‌ها پیغام و پسغام و تمایل به حل و فصل به روش‌های غیرمتعارف را بر روش‌هایی چون پاسخگویی در نزد افکار عمومی و روشن سازی افکار عمومی را ترجیح دادند. اگر دوستان شهرداری به آنچه که خروجی انتصابات خود می‌دانند اعتماد و اطمینان دارند و به درستی فرآیندهای خود باور دارند چه دلیلی می‌توان برای آن بر شمرد که اطلاعات مربوط به سوالاتی که بنده پرسیدم را به اعضای شورا و افکار عمومی ندهند؟!

عضو شورای شهر تهران افزود: در ابتدای دوره ششم قرار داریم اگر بناست نحوه برخورد با تذکرات و سوالات اعضا من جمله بنده در چنین فرآیندی و روشی اتفاق بیفتد قطع به یقین بدانید سوالات و تذکرات همه اعضا در طول زمان با همین سبک پاسخ داده خواهد شد. این سرنوشت یعنی بی توجهی و به رسمیت نشناختن و به حاشیه بردن و روندهایی که باعث هتک جایگاه شورا مانند آنچه معاون شهردار تهران در جلسه قبل در شورا بدان متوسل شد و در توییت شبانه خود آن را تاکید و اصرار کرد نتیجه‌ای جز انفعال و بی‌اعتبار کردن شورای شهر تهران در افکار عمومی نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه بنده به عنوان یک عضو از منظر یک مصلح برای جلوگیری از تبدیل به شورای بی‌اثر و ضعیف مطالب را مطرح کردم، گفت: چرا که شورای ضعیف نمی‌تواند شورای مطالبه‌گر باشد و معتقدم که اگر جلوی این روند گرفته نشود در پاسخ به وعده‌هایمان به مردم شریف تهران شرمنده می‌شویم. لذا بنده به این روند مطالبه‌گری خود ادامه داده و در خصوص تذکرم به کرات و به توالی در نزد افکار عمومی و صحن شورا مطرح خواهم کرد تا شهردار بر اساس سوالاتی که عرض کردم به افکار عمومی پاسخ دهد.

انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.