خشم کره‌شمالی از اتحادیه اروپا، در پی حمایت از قطعنامه حقوق بشری

کره‌شمالی امروز (سه‌شنبه) اتحادیه اروپا را به دلیل حمایت از قطعنامه‌ سازمان ملل در محکومیت وضعیت حقوق بشری در این کشور، به شدت مورد انتقاد قرار داده و این اقدام "خصمانه" را طبق اسناد "جعلی و ساختگی" خواند.

به گزارش خبرآنی، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، این قطعنامه که توسط کشورهای اروپایی تهیه شده بود، اواخر ماه گذشته برای تصویب به کمیته سوم سازمان ملل ارائه شد و در صورت تصویب، در اواسط دسامبر در مجمع عمومی سازمان ملل به رای گذاشته خواهد شد.

یک مقام در یک انجمن‌ کره شمالی - اتحادیه اروپا در تفسیری که در سایت وزارت خارجه کره شمالی منتشر شد، گفت: ما مدت‌هاست که این "قطعنامه" تهمت‌آمیز و پر از اسناد جعلی و ساختگی را که برای بدنام کردن کورکورانه سیاست و وضعیت حقوق بشر ما نوشته شده رد کرده‌ایم.

کره شمالی، اتهامات نقض حقوق بشر وارده به خود را محکوم کرده و آن‌ها را تلاشی به رهبری آمریکا برای سرنگونی نظام این کشور می‌داند.

این مقام افزود: کشورهای اروپایی که بدترین سوابق حقوق بشری را دارند، ابتدا باید کار خود را انجام دهند و به زباله‌های حقوق بشری خودشان رسیدگی‌ کنند.

کره جنوبی از سال ۲۰۱۹ در بحبوحه تلاش‌ها برای از سرگیری مذاکرات بین دو کره و مذاکرات هسته‌ای بین واشنگتن و پیونگ‌یانگ، نه به عنوان یکی از حامیان (یا ارائه‌دهندگان) قطعنامه، بلکه با اجماع، در روند پذیرش این قطعنامه‌ها شرکت کرده است.

انتهای پیام

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.