درخواست اشتیه از اتحادیه اروپا برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین

نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین از پارلمان اروپا خواست دولت‌های کشورهای عضو این اتحادیه را به سمت به رسمیت شناختن کشور فلسطین سوق دهد.

به گزارش خبرآنی، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، محمد اشتیه، نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین پس از دیدار با ایون انسیر، عضو پارلمان اروپا از حزب سوسیال ترقی‌خواه در رام‌الله با صدور بیانیه‌ای، بر اهمیت اینکه پارلمان اروپا دولت‌های کشورهای عضو این اتحادیه را به سمت به رسمیت شناختن کشور فلسطین سوق دهد، تاکید کرد تا حمایت بی‌سابقه‌ای برای پایان دادن به اشغالگری و راهکار تشکیل دو کشور تشکیل شود.

اشتیه همچنین خاطرنشان کرد، اروپا و فلسطین در خصوص این نزاع رویکردهای مشترکی دارند که مهمترین آنها لزوم خاتمه بخشیدن به اشغالگری، تشکیل کشور فلسطین، برقراری ثبات و احترام گذاشتن به قوانین بین‌المللی و حقوق بشر است.

نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین در ادامه افزود، اروپا باید بار اقتصادی خود را پشت موضع سیاسی خود قرار دهد و در قبال شهرک‌سازی چه از طریق ورود کالاهای شهرک‌نشینان، چه اتخاذ اقداماتی علیه شهرک‌نشینان دارای تابعیت کشورهای اروپایی، اقداماتی عملی اتخاذ کند.

محمد اشتیه همچنین از کشورهای اتحادیه اروپا خواست رژیم اشغالگر را جهت پایبندی به توافق‌های امضا شده از جمله اجازه برگزاری انتخابات سراسری فلسطین در بخش شرقی شهر قدس تحت فشار قرار دهد.

تاکنون از مجموع ۱۹۳ کشور ۱۳۹ کشور یعنی ۷۰ درصد کشورهای جهان کشور فلسطین را به رسمیت شناخته‌اند

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.